Vad hade ni valt? (sadelfråga)

Nethril

Trådstartare
jag har ramlat på ett par trevliga sadlar & trevliga priser:angel:
om vi nu säger som så här:
bägge passar hästen, bägge passar mig allt är frid och fröjd;)

vilken hade ni valt av dessa? och varför?

Sadel 1, Longhorn, reiningsadel (tror vi= jag & säljaren), rätt så gammal, väl inriden, finns i närheten (hittar ingen bild dock)

Sadel 2, Dakota, reiningsadel, även denna rätt så gammal, fin & välvårdad, väl inriden, långt bort
(en sådan här fast mörkbrun http://www.libertyleather.com/images/820 web small.jpg)

Nyfiken i en strut! :D

Senast ändrad:
Sv: Vad hade ni valt? (sadelfråga)

Det är ju inte så enkelt för oss att avgöra det. Det hänger nog mest på hur du själv trivs i de olika modellerna. Eftersom bägge ska passa hästen så får du ju gå efter dig själv då...passar den dig...;)

bägge passar mig också :angel:

om vi säger som såhär då:
bägge passar dig, din häst och din plånbok. vad hade du valt?;):D

Svårt att veta när man inte vet hur båda ser ut, men det vet ju du! Om båda passar dig/hästen på alla sätt, så ta den du tycker är snyggast ;) Det hade nog jag gjort i alla fall.

En sån här........:p

Köpte min för några månader sedan. 2-3 år gammal och knappt riden i.
Helt ok sadel. Har bara "åkt" i den 3 gånger (hästen är bara riden 3 ggr :smirk:), så jag kan inte uttala mig så mycket om hur den är att "rida" i.
Kan bara säga att jag föredrar min förra: TexTan allround/pleusure :love:. Men det är klart det är skillnad på en reiningsadel, så jag tror jag kommer lära mig rida i den här oxå - förhoppningsvis! Enda negativa annars är att jag tycker den knarrar mycket. Beror kanske på att den inte är ordentligt inoljad från början.

Hur är sadeln när den är "väl inriden" ? Upplys en okunnig!

Om du inte vet säkert vad den ena är för märke, är det inte bättre och ta den som du vet säkert vad det är för någon?

Tror du inte att hon menar tex att den har väl vridna och mjuka fenders? Kan ju avra ganska stor skillnad på en sprillans ny och en välanvänd sadel om de inte är "förvridna" från början...

märket på sadeln vet vi. (longhorn) men det är modellen vi är lite osäkra på! :)

Tror du inte att hon menar tex att den har väl vridna och mjuka fenders? Kan ju avra ganska stor skillnad på en sprillans ny och en välanvänd sadel om de inte är "förvridna" från början...
jag tror ingenting, därför frågar jag! Förvridna stigläder måste skava??

biiillll! Förgrymmade onge!;)

förvrid nu inte min fina tråd är du snäll!;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka