Vad hade ni köpt?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fladde
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 1 254
Sv: Vad hade ni köpt?

´Jag hade köpt magneterna. Mest för att testa för jag har varken BoT eller Magnetpaddar.

Jag har använt mina BOT paddar tillsammans med horsewares benvärmare... Funkar jättebra och går snabbt men hästen kan inte dra i dom för då går de av...
Magnettäcke har jag, BOT ryggplatta också men jag vet inte hur mkt det hjälper eg... Inbillar mig at hästen blir lite mjukare att rida efter täckena...
Garanterat gallfri efter paddarna är han också, men det är han med bara lindor också...

Elastiska benmagneter som finns på samma hemsida som magnetpadden. Överlägset bäst till problem kotor. Dessutom lätta att sätta på och ta av vilket innebär att man kan få den mest motsträviga stallägare att gå med på att ta av dem innan utsläpp. F

Beror på vad veterinär rekomenderar främst. Men BoT har jag GODA erfarenheter av så det känns som ett självklart val.

Säljs inte typ vulkan-skydd längre? de tycker jag brukade vara bra.
På en själv också.

Tror inte det minsta på magneter så back on track säger jag, det fungerar bevisligen både på hästar och människor.

Ska och hämta ett par back on track paddar idag samt en ryggvärmare. Hoppas det funkar på hästen för jag har madrass till mig själv men inte märkt någon skillnad :angel:
men tänkte ge det ett försök. annars går det ju säkert att sälja sen.

Fladde skrev:
Jag funderar på att köpa Hööks stallbandage och sätta inMagnetter vid kotan
Eller köpa Back on track paddar.

Vad hade ni köpt?
Till en häst som har/haft problem med koterna?

Är Magnetter bättre än Back on track?

Hade köpt real stuff, alltså back on track

Fladde skrev:
Jag funderar på att köpa stallbandage och sätta in Magneter vid kotan. Eller köpa Back on track paddar.

Vad hade ni köpt?
Till en häst som har/haft problem med koterna?

Är Magneter bättre än Back on track?

B&T Helt klart
:bow: :)

Jag hade nog också valt Back on Track. Ska själv införskaffa paddar runt om och sedan ryggvärmare.

Liknande trådar

Utrustning Mitt gammelsto får väldigt svullna bakben när hon står inne över natten. Jag lindar med vanliga stallbandage men skulle gärna ha något...
Svar
16
· Visningar
939
Senast: Svartkatt
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
862
Senast: Lisen82
·
Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
755
Senast: jemeni
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
396
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka