Jag köpte en tjänst, vi hade kommit överens om timpris och tiden tjänsten ska ta att utföra, dvs. priset var klart. Vi släppte in dem och åkte iväg efter att ha gett instruktioner om var de skulle lämna nyckeln. När vi kommer hem möter vi personerna i dörren. Säger förvånat, oj är ni fortfarande kvar? Då har nästan dubbla tiden mot den avtalade gått men mer än så blir det inte tal om det (jag var trött, min hjärna hade stängt ner). När jag kommer in ser jag att två saker nu är trasiga. Jag har såklart inga bevis på att de var hela när vi åkte. Tjänsten är heller inte utförd på ett sätt man kan förvänta sig utan är undermåligt utförd.
Så kommer då fakturan. Timpriset är 100 kr högre än vad som sagts och nästan dubbla tiden mot den avtalade har fakturerats.
Det finns inget skrivet, jag trodde att företaget skulle skicka ut avtal vilket de inte gjorde utan enbart muntligt avtal med företagets ägare finns. Företaget jag anlitade har mycket gott renommé och har funnits på marknaden under en tid så det är alltså inte någon skum svart grej. Företagets ägare var en av de som utförde tjänsten.
Så, vad hade du gjort i min sits?
Så kommer då fakturan. Timpriset är 100 kr högre än vad som sagts och nästan dubbla tiden mot den avtalade har fakturerats.
Det finns inget skrivet, jag trodde att företaget skulle skicka ut avtal vilket de inte gjorde utan enbart muntligt avtal med företagets ägare finns. Företaget jag anlitade har mycket gott renommé och har funnits på marknaden under en tid så det är alltså inte någon skum svart grej. Företagets ägare var en av de som utförde tjänsten.
Så, vad hade du gjort i min sits?