Vad ha på fötterna sommartid?

Jag kan absolut inte tänka mig att det är bekvämt att vandra långa sträckor i skog eller någon annan stans i gummistövlar. Svettigt, stelt och obekvämt.

Jag väntar också på bra tips!

JAG tycker det är bekvämt! :) Men å andra sidan har jag aldrig varit speciellt noga med vad jag har på fötterna. Är inte så kräsen.

Goretexskor är det allra bästa. Att tänka på är att inte stoppa dem i tvättmaskinen utan rengöra dem förhand. Annars försvinner effekten av goretexen snabbt. De jag har är Reebok, men det finns många märken att välja på i olika prisklasser.

Jag kan absolut inte tänka mig att det är bekvämt att vandra långa sträckor i skog eller någon annan stans i gummistövlar. Svettigt, stelt och obekvämt.

Jag väntar också på bra tips!

Det går alldeles utmärkt, bara man har ett par bra stövlar. Jag gick minst 60 mil i mina förra jaktsäsongen och lär gå lika långt kommande säsong också ;)

Jag jobbar mycket i skogen (går oftast inte på stigar utan det är obanad terräng) och har alltid ett par läderkängor från Berghaus (med Goretex). De har inte tjockt foder så på vintern byter jag sula och har rejäla sockar så de fungerar verkligen hela året (har haft dem i -40 till +40 grader).

Eftersom det kan vara mycket sten där jag tar mig fram måste jag ha kängor i läder men de har en syntetvariant i samma modell samt en lättviktsmodell. Synteten har jag haft och den är jätteskön.

De håller dessutom länge, första paret jag hade i syntet hängde med i 8-9 år.

Fast, gummistövlar förlorar mot Salomon, även om man har schyssta stövlar;)

Jag vände mig mest mot påståendet att det är obekvämt att gå långa sträckor i gummistövlar, för har man ett par bra stövlar så är det inte det. ;)
Sommartid blir det så klart varmt, men höst/vinter/vår är ett par bra gummistövlar outstanding, särskilt om man går mycket i obanad terräng.
Jag går i mina stövlar året runt, varvar dock med ett par höga kängor emellanåt. Låga skor i obanad terräng är ingen höjdare enligt mig, oavsett hur bekväma de är :D

Men så beror det ju på hur man menar med obanad terräng också.. :D Vi har mycket förstagallringar på vår mark, och lågskor är värdelöst. hade vi haft typ bokskog hade ju ett par lätta goretex-skor varit fullt tillräckligt.

Det här?
02.-Bokskogen-105.jpg

eller det här...

Gran%20gallring%202014.JPG

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka