Vad ha på fötterna sommartid?

Red_Chili

Trådstartare
Jahapp, jag var lycklig när jag hittade mina vinterkängor från Merrell. Stabila, vattentäta och extremt bekväma. Nu är det tyvärr för varmt för dem, men gräset är ju fortfarande blött på morgonen och jag tar gärna promenader i skogen innan jobbet...

Sååå, finns det bra skor för skogspromenader på sommaren?
Det jag helst vill ha är något som är lika lätt och smidigt som gympadojjor, ger möjlighet att gå i morgonblött gräs/skog utan att vatten läcker igenom vid tårna/sidorna och såklart inte för varmt. Ju svalare skor desto bättre, jag hatar att bli för varm...

Kan tillägga att jag med skogspromenader inte menar "gå i lugnt tempo på någon fin stig" utan hyfsat raskt tempo där det är rejält snårigt och trassligt. Att skorna verkligen sitter bra är viktigt då :)

Haha, tipsar också om Salomons hikingskor. De vi har är inte för varma, håller vatten och man får inte ont i fötterna. Dessutom har de inte slitits alls under de år vi haft de. Väldigt bra kvalite. :)

JA! Jag googlade genast, och den här verkar ju ok? Eller vad säger @Red_Chili
resizeImage

ELLIPSE GTX® W

Jag går mil efter mil i skog och mark i mina blundstone jodhpurs. De är lagom svala, formar sig efter mina fötter och tål väta. Sen är det dubbel fördel för mig att de passar i stallet och på hästryggen också. Kanske ett par vandrarkängor är bättre om man inte har det önskemålet. Fast de vandrarkängor jag provat har jag upplevt som varmare och mer instängda. Salomon hiking enligt tips härovan har jag dock inte provat.

Jag har off-trail löparskor från salomon, och ett par vandrarkängor från samma märke. De SKA vara vattentäta, och det är vandrarkängorna så inga problem. Men off-trail löparskon blir ju självklart blöt om det kommer in vatten från typ växter och sånt över kanten och in mellan mitten av skon där snörningen är.

Mitt tips är att kolla in deras hemsida och kika på modellerna där, både vandring och löparskorna som är off-trail då det låter som det skulle vara bra till ditt ändamål. :)

Jag har riktiga walking/hikingskor från Salomon, köp! Riktigt bra kvalitet, sköna och finns i Gore-tex om man vill ha det.
Dessa har jag spanat in och lovat köpa mig när jag fick pengarna. I dag kom de så nu ska det shoppas :banana:

Gore-tex är för övrigt det enda som verkligen står emot i längden. Helt klart att lägga pengarna på ist kopior.

Allting med Goretex blir för varmt enligt mig, men ska man ha vattentätt så finns inte mycket att välja på.
Jag köpte nyligen nya Haglöfs och så jäkla nöjd. Otroligt lätta och supersköna.
Dom heter: Haglöfs Ridge Mid Q Gt

Ser att det fortfarande är extrapris på dom :p

Har letat efter samma och i dagsläget har jag siktat in mig på den här! Adidas terrex swift, med goretex. Finns i en lägre variant också men jag gillar när skorna är lite högre skurna, släpper inte in vatten lika lätt och ger bättre stöd när man går i skogen. Har för tillfället ett par helt ljuvliga goretex-skor från Ecco som jag gått i minst 4 år, men nu har det gått hål på sidorna så dom släpper in vatten.. Tyvärr tillverkas inte den modellen längre annars hade jag köpt ett par likadana!

Det finns inget skönare än Salomon så jag kör på det. Tyvärr är det lite si och så med vattentätheten men jag har faktiskt lämnat in mina skor och fått nya när de börjat läcka. Jag rekommenderar att man köper på rea, de hålller max en säsong om de används mycket och det blir lite dyrt om man betalar fullpris. Men som sagt, de är så otroligt sköna att jag är en trogen kund.

Har letat efter samma och i dagsläget har jag siktat in mig på den här! Adidas terrex swift, med goretex. Finns i en lägre variant också men jag gillar när skorna är lite högre skurna, släpper inte in vatten lika lätt och ger bättre stöd när man går i skogen. Har för tillfället ett par helt ljuvliga goretex-skor från Ecco som jag gått i minst 4 år, men nu har det gått hål på sidorna så dom släpper in vatten.. Tyvärr tillverkas inte den modellen längre annars hade jag köpt ett par likadana!
Snygg!!:up:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka