VAD ha mot fästingar???

Milene

Trådstartare
Har en tvåårig katthona som drar till sig fästingar som en magnet...:mad:
Jag tar på Frontline med två veckors mellanrum samt har ett sk fästinghalsband av örter på henne, har haft det i ca 1,5 vecka, men hon har lika många fästingar fortfarande. De sitter tom precis under halsbandet...
Vad ska jag ta till nu, hon sover inne på nätterna och tappar fästingar lite här och var... *äckligt* Vill dock inte ha henne inomhus hela dygnet bara för att slippa fästingarna, hon älskar att kunna komma och gå ut och in som hon vill.
Har en katt till, hona 12 år, som ALDRIG får fästingar trots att hon varken får Frontline eller halsband.
VAD ska jag ta till för dundermedel nu??

Sv: VAD ha mot fästingar???

Ring och fråga en veterinär om det finns något receptbelagt som är mer effektivt.

Liknande trådar

Övr. Katt Tanken har hela tiden varit att Kjellie och Miss Li ska få gå in och ut som de vill. Vi har köpt en kattlucka som borde komma idag och...
Svar
11
· Visningar
1 738
Senast: Luff
·
Katthälsa Vad gör ni för att slippa fästingar på katterna? Mina katter får Frontline pipetter på huden med ca tre veckors mellanrum men jag...
Svar
0
· Visningar
454
Senast: Majjijann
·
Katthälsa Vi har två utekatter, eller ja de går lite som de vill då vi är dresserade till att öppna dörren åt de hållet katterna vill :angel: De...
Svar
2
· Visningar
660
Senast: Bexzor
·
Katthälsa Jag har en katt som är född i maj 2003, så hon är drygt 10 år. Det är en katthemskatt som visserligen var kattunge (hämtades i augusti)...
Svar
3
· Visningar
1 318
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama