Vad ha med till mäklaren vid överlämnade av sålt hus?

Självklart ska huset städas inför överlåtelsen. Om det är städat på visningen däremot är ju mest upp till dig.

Självklart ska uthus vara väl röjda och rensade på saker om ni inte har kommit överens om annat.

En byggbod är fastighetstillbehör och ingår i köpet om det inte avtalats om annat. Då ska det tydligt stå i prospekt, avtal m.m.


Det var avtalat att byggboden inte skulle ingå och att ingen met städning skulle utföras efter visningen. Det var flyttstädat vid visningen enligt mäklarens råd. Ingen har bott i huset sen före visningen och vi har baea varit o kollat till o klippt gräs osv.

Vi har varit på många visningar för mäklaren sagt att ingen mer städning kommer att göras fastdet varit skitigt, och att det och det inte ingår i köpt.
Så det var glasklart från vår sida. Står även i vårt avtal med mäklaren ang städing och bod.

Det fanns de möbler stylisten ville ha kvar. Efter visning togs de bort och golven rengjordes igen. Sen har huset varit tomt.
 
Det var avtalat att byggboden inte skulle ingå och att ingen met städning skulle utföras efter visningen. Det var flyttstädat vid visningen enligt mäklarens råd. Ingen har bott i huset sen före visningen och vi har baea varit o kollat till o klippt gräs osv.

Vi har varit på många visningar för mäklaren sagt att ingen mer städning kommer att göras fastdet varit skitigt, och att det och det inte ingår i köpt.
Så det var glasklart från vår sida. Står även i vårt avtal med mäklaren ang städing och bod.

Det fanns de möbler stylisten ville ha kvar. Efter visning togs de bort och golven rengjordes igen. Sen har huset varit tomt.
OK. Det framgick inte - att ni har ett avtal med mäklaren. Jag hade fattat det som om det var en muntlig överenskommelse.

I så fall är det väl bara att hänvisa till det skrivna?
 
Det var avtalat att byggboden inte skulle ingå och att ingen met städning skulle utföras efter visningen. Det var flyttstädat vid visningen enligt mäklarens råd. Ingen har bott i huset sen före visningen och vi har baea varit o kollat till o klippt gräs osv.

Vi har varit på många visningar för mäklaren sagt att ingen mer städning kommer att göras fastdet varit skitigt, och att det och det inte ingår i köpt.
Så det var glasklart från vår sida. Står även i vårt avtal med mäklaren ang städing och bod.

Det fanns de möbler stylisten ville ha kvar. Efter visning togs de bort och golven rengjordes igen. Sen har huset varit tomt.

Om det finns skrivna avtal på allt är det ju bara att hänvisa till avtalen?
 

Liknande trådar

Hemmet OK, nu kommer typ en bekännelse om hur okunnig och totalt o-vuxen jag är gällande dessa saker, och att jag kanske borde vända mig till...
Svar
11
· Visningar
8 587
Senast: ch791022
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp