Vad grillar ni?

Sparris inlindad i parmaskinka :d
Färskostfyllda champinjoner
Förra året grilla vi jättemycket sötpotatis

Grillspett av blandade grönsaker
Körsbärstomater
Champinjoner ("vanliga" eller portabello)
Zucchini i skivor
Tofu, marinerad och skivad eller i bitar på spett

Fram med era grilltips! Jag behöver förnyelse :)
Favorit just nu är kycklingfile marinerad på "thaivis" med ingefära, soya, gnutta olja, salt, peppar, chili
Grillspett är annars bra mat så alla kan sätta ihop sitt eget, stora champinjoner, paprika, valfritt kött, minimajs
Hemmagjorda hamburgare kan man också variera med hemgjort eller köpt bröd, olika dressingar, sallad, gurka etc.

Sparris i bacon
Champinjoner fyllda med vit mögelost och inlindade i bacon
Korv (duh)
Oxfilé
Blandade rotfrukter och grönsaker i olja och kryddor, t.ex. filead squash.
Kokade nypotatisar blir också goda om man slänger in dem i grillen en stund. Dippa i den smälta mögelosten!
Majskolvar med smör

Väldigt sällan griskött. Känns så dåligt och skit på nåt sätt. Men om man måste så går det väl med lite kassler.

Ibland kycklingbröst med mögelost- eller getostfyllning

favoriten just nu är kycklingfilé och sen göra ceasarsallad på det. Jag har tillochmed gjort egen ceasardressing (fast skippar sardellerna i den), det blir jättegott.

För något år sedan grillade vi i stallet och då var det en av stalltjejerna som gjorde så sjukt goda folieinlindade knyten. Hon slängde ihop röd paprika, purjolök, haloumi och lite salt och peppar. Rullade in det i folie och la det på grillen. SÅ GOTT!

Annars för mig blir det mycket haloumi, men också mycket majs. Älskar grillade majskolvar.

Fläskfilé som vi marinerar i grillolja (inte marinad alltså).
Majskolvar strukna med grillolja.
Lök
Tomat
Champinjoner
Färsk abborre i foliepaket med grovsalt, vitpeppar, smör och purjolök

Hamburgare, 'Strip steak' (vad heter den styckningen pa Svenska?), egg plant, zucchini, lok, RA okokade majskolvar, och nastan alla gronsaker blir goda pa grillen, nastan fardig kokad potatis kan bli riktigt gott att grilla klart. Fisk grillar jag bara oljig fet fisk som lax (ibland farska rakor). Alla sorters korv ... garna kabernoss eller Italiensk ...

Varierar. Gris från Själland, gris från Jylland, och gris från Bornholm. Ibland när det är fest blir det jätteräkor från Långtbortistan.

Sparris i bacon
Champinjoner fyllda med vit mögelost och inlindade i bacon
Korv (duh)
Oxfilé
Blandade rotfrukter och grönsaker i olja och kryddor, t.ex. filead squash.
Kokade nypotatisar blir också goda om man slänger in dem i grillen en stund. Dippa i den smälta mögelosten!
Majskolvar med smör

Väldigt sällan griskött. Känns så dåligt och skit på nåt sätt. Men om man måste så går det väl med lite kassler.

Ibland kycklingbröst med mögelost- eller getostfyllning
Men oj vad olikt oss. Vi sa häromdagen att gris är trots allt bäst.
Min man är som han i solsidan. Total grillnörd. Vi grillar nästan varje dag halva året.
Idag blev det entrecote. Oftast gris och grönsaker. En hel del kyckling. Vi gör bomber, folieknyten med potatisklyftor rotsaker grönsaker och smör som blir bubbliga och goda. Haloumi och olika grillspett. Lammkotletter är gott. Igår grillade vi nyfångad laxöring som jag fyllt med dill och citron. Laxkotletter är gott med rosepepparsmör på och färskpotatis till.
Till dessert tog vi idag folieknyten med halverade jordgubbar som bli varma med balsamvinäger och riven vit choklad och vispad grädde till!

Mycket hel fisk, lax, torsk, öring mm.
Annars gillar jag foliepaket, en klick smör i botten, små färskpotatisar, en fiskbit, grönsaker och örter och en slatt vitt vin. Sen får det stå tills det är klart, är potatisarna större förkokar jag dem.
Rosmarinspäckad kyckling, grillade citroner och sparris är andra favoriter.

Här grillas det mycket fisk både hel, filead eller skivad, favoriten är hel makrill fylld med tranbär och citron och gärna skaldjur och musslor.
Av kött är lamm favoriten, gärna marinerad på medelhavsvis med olivolja, rosmarin, timjan, vitlök och citron.
Grönsaker som paprika, squash, aubergine och sparris.
Frukt som mango, bananer, ananas, vindruvor, päron och äpplen.

Liknande trådar

Hemmet Jag dricker mängder av te. Dels för att jag tycker om det och delvis för dethjälper mig att få i mig de 2,5 liter vätska vården...
Svar
9
· Visningar
691
Senast: Blyger
·
Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 698
Senast: Lilla
·
Hemmet Hej Har ni tips på en bra och prisvärd elgrill till balkong? Jag fick klartecken av min hyresvärd att få ha en på balkongen.😊 Det är...
Svar
12
· Visningar
556
Senast: Twihard
·
Mat Vad brukar ni köpa för något med röd prislapp? Eller tar ni det som finns för att hålla nere matkostnaderna. För det mesta är det ju...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 151
Senast: AI62
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar