Vad göra?

Fraggel_Tess

Trådstartare
Det finns en hundägare som låter sin hund drälla runt i bygden och har låtit det göra trots att denne har blivit tillsagd ett antal x gånger av grannar. Hunden springer alltså ca 5 km från sitt hem med omnejd. Det hjälper alltså inte att tala med ägarn utan denne påstår att hunden skäller om inte denne får vara lös eller säger att den rymmer. Vi har försökt att fånga in hunden när han dykt upp men han är så skygg. Fraggel funderade allvarligt talat ett tag på kidnappning men det är ju inte tillåtet. Så vad har ni för råd? Detta har pågått sedan tidigt i våras. Tycker ju synd om hunden för den har nästan blivit påkörd ett par gånger :(
 
Sv: Vad göra?

Vi hade samma problem ute vid lantstället förut, då en av våra grannar lät sina två hundar springa lösa.

Det slutade med att den ena av dem attackerade min mamma och våra två russlar :(
När pappa åkte med hundarna till vet gick mamma över och talade med grannen. Hon fick "hota" med att anmäla honom till polisen för att han skulle gå med på att ha sina hundar bundna i fortsättningen.

Lite OT, men iaf.
Informera ägaren om att det inte är tillåtet att ha sin hund springande lös, och att han för hundens egen skull borde se till den ordentligt.
 
Sv: Vad göra?

Det är redan informerat men man kanske ska hota med att man ringer polis eller dylikt. Detta är en tjurig typ som tog om hunden pga att ett barnbarn inte orkade med sin hund.
 
Sv: Vad göra?

Tala om för dom vad jägare gör med odugliga hundar som springer i markerna....det hjälpte....
 
Sv: Vad göra?

Kanske det hjälper men när vi hade dennes katt springandes hemma hos oss så sa denne "Skjut den åt mig för jag avskyr djur" så jag vet inte :crazy:
 
Sv: Vad göra?

Om det inte går att prata med grannen så får ni väl helt enkelt polis anmäla honom. Ensam eller ta med övriga grannar. Vad gör man om dom inte lyssnar och "lyder"?
 

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 533
Senast: Liran
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 335
Senast: Sel
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 647
Senast: qitis
·
Övr. Hund Eftersom jag enbart skrivit på hundforumet när det har varit problem (och det har varit mycket problem) med Loppan så tänkte jag att det...
Svar
5
· Visningar
1 261
Senast: TeamLundVer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp