Vad göra?

W

Websters girl

Hörde en katt jama under dagen igår men trodde att det var vildkatterna på gården.
Idag har jag hört den igen och inte förren nu på kvällen kom jag på tanken att det kunde varit en katt i nöd.
Kollar ut genom fönstret och upptäcker att snett ovanför mig sitter en katt på fönsterbläcket och jamar.
Springer över och ringer på, ingen svarar. Grannarna verkar ointresserade men säger att de inte har sett lägenhetsinnehavaren på länge.

Vad göra? Ringa polisen?
Ringde journr. för vår fastighet men blev satt i kö... lååång kö...
 
Sv: Vad göra?

När man står utanför deras ytterdörr krafsar katten och jamar konstant....
Kan inte så mkt om katter men antar att han/hon är hungrig och ensam....

Min sambo verkar tycka att jag förstorar upp saken och att jag ska vänta tills imorgon....
Stackars katt...:cry:
 
Sv: Vad göra?

Går inte inte att nå när det ej är kontorstid...
 
Sv: Vad göra?

Är den fortfarande kvar? I så fall finns det väl en risk för att den blir trött och ramlar ner.. Brandkåren kan ju ibland rycka ut för katter som fastnat i träd. Jag bara undrar hur den har lyckats att hamna där? Någon måste ju ha stängt den ute.
 
Sv: Vad göra?

Nä men så här var det. Fönstret var öppet lite grand så katten hade klämt sig ut och stod där och "kallade". När jag gick upp och knackade på dörren så kom den till ytterdörren och jamade på mig där.
Så den satt alltså inte fast. Men jag var orolig att den inte hade mat och vatten eftersom jag hört den dagen innan också. Mig veterligen är det inte normalt beteende för en katt att kalla på uppmärksahet så där.
Var rädd att det var ngn gamling som gått och dött men när jag hörde med grannarna så var det en familj som bodde där.
Idag verkar det som de är hemma för jag har inte hört katten och det är tänt i lgh. Men jag blir så förbannad eftersom jag ändå tror att katten hade varit ensam några dagar.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 200
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 395
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 662
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
3 414
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp