Vad göra?

Fiorano

Trådstartare
Mitt fyraåriga hblsto vilar väldigt mycket på höger bakben. Hon är dessutom lite knepig i höger varv att rida, hon trycker in bogen alt. lägger in höger bakben innanför spåret. Hon skadade sig i somras på just höger bak, men var såhär i ridningen redan innan. I tisdags var jag på klinik med henne och benet röntgades och det finns inget som är fel. Hon är inte halt, har inga gallor eller något annat.

Vad hade ni gjort? Fortsatt att rida för att rakställa och stärka henne mer? Kräva en grundligare utredning på henne? Problemet med det är ju att frös. bolaget inte täcker det såvida hästen inte är halt/oridbar, så det blir dyrt-men självklart klart genomförbart.

Ska i alla fall åka iväg med henne till min laserterapeut så att hon kan känna igenom henne.

Sv: Vad göra?

Vad jag hade gjort, sökt i andra bakbenet. Ofta tyder hängandet på att just det benet är överansträngt, därför skall man söka på annat ben. Det kan också vara så att problemen sitter högre upp, men då borde rimligtvis avlastning ske på bägge bak så tipset är nog andra bakbenet.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Behöver hjälp med tankar....det låter helt sjukt när jag läser hon är ju jämt skadad lugnt riden massage regelbundet osv väldigt...
Svar
11
· Visningar
6 656
Senast: Madde_padde
·
Hästvård Jag har lite funderingar som jag hoppas att ni kloka bukemänniskor kan hjälpa mig att bearbeta, dela med er av åsikter om hur ni skulle...
Svar
2
· Visningar
999
Hästvård ... som varken försvinner eller beter som de ska. :crazy: (först och främst: jag har sökt, men trådarna var väldigt gamla och inga...
2 3
Svar
47
· Visningar
19 826
N
Hästvård Jag har ett varmblod som är frisk och go...men....ibland när vi är ute och rider "knixar" hon till med höger bakben...ibland flera...
Svar
5
· Visningar
879
Senast: fijja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama