Fiorano
Trådstartare
Mitt fyraåriga hblsto vilar väldigt mycket på höger bakben. Hon är dessutom lite knepig i höger varv att rida, hon trycker in bogen alt. lägger in höger bakben innanför spåret. Hon skadade sig i somras på just höger bak, men var såhär i ridningen redan innan. I tisdags var jag på klinik med henne och benet röntgades och det finns inget som är fel. Hon är inte halt, har inga gallor eller något annat.
Vad hade ni gjort? Fortsatt att rida för att rakställa och stärka henne mer? Kräva en grundligare utredning på henne? Problemet med det är ju att frös. bolaget inte täcker det såvida hästen inte är halt/oridbar, så det blir dyrt-men självklart klart genomförbart.
Ska i alla fall åka iväg med henne till min laserterapeut så att hon kan känna igenom henne.
Vad hade ni gjort? Fortsatt att rida för att rakställa och stärka henne mer? Kräva en grundligare utredning på henne? Problemet med det är ju att frös. bolaget inte täcker det såvida hästen inte är halt/oridbar, så det blir dyrt-men självklart klart genomförbart.
Ska i alla fall åka iväg med henne till min laserterapeut så att hon kan känna igenom henne.