Vad göra regnig dag?

Hastflickan

Trådstartare
Som alla säkert vet är sverige just nu i världens regnoväder. Imorgon skyfall hela dagen... Har ni nå tips på vad man kan hitta på själv inomhus? (Inte se på film) Eller inte vet jag något jättekul i regnet? :S Styrketräna kommer jag göra, äta och duscha, men något mer lär jag ju hitta på. Bomba med tips :)

Samma saker som man brukar göra? :p

Baka, spela spel, laga mat, städa, måla, läsa, skriva, pyssla, lägga pussel, spela instrument, ha hemma-spa, tvätta, organisera saker, rensa i förråd, sy, handarbeta, yoga.

Vill man gå ut kan man gå ut och hoppa i vattenpölar, samt äta glass. Osviklig kombo ;)

Samma saker som man brukar göra? :p

Baka, spela spel, laga mat, städa, måla, läsa, skriva, pyssla, lägga pussel, spela instrument, ha hemma-spa, tvätta, organisera saker, rensa i förråd, sy, handarbeta, yoga.

Vill man gå ut kan man gå ut och hoppa i vattenpölar, samt äta glass. Osviklig kombo ;)
Menade ju roliga saker... ;)

Såsa framför tv;n, ha film-maraton eller något? Jag brukar göra det jag normalt gör varje dag, regnar det ute så sätter jag på mig regnkläder. ;)

Imorgon tänker jag jobba 9-17;30 och kolla på cs go tournaments under tiden. Så det går ingen nöd på mig. :angel:

Jag passar på att jobba. ;) Annars skulle jag nog spela datorspel, och om det klarnar upp vill jag gå ut och leta efter kantareller i skogen.

Beror på vad man tycker är roligt.

Jag kan själv få ryck att storstäda huset med hög musik dunkande i bakgrunden och göra städningen till en rolig grej och sen efteråt känner mig sig ännu nöjdare.

Ibland kan det även vara skönt att gå en promenad i regnet med sina tankar och när man kommer hem tar man en varm dusch.

Man kan även läsa böcker, måla, fotografera, pyssla, ja vad som helst bara man tycker det är roligt.

Regniga dagar tycker jag är perfekta till att göra dom där hushållsysslorna jag normalt sett drar mig för att göra, gärna med lite go musik som peppar. :p

Själv kör jag Ernst-maraton (Sommar med Ernst, Ernst i Toscana, Jul med Ernst) medan jag nålbinder och ignorerar faktumet att jag borde städa :o Detta kommer snart dock att bytas ut mot en bok då jag borde läsa ut böckerna jag lånat från vänner :)

Nu är ju dagen snart slut :p Men jag tycker det är skönt att passa på att rensa garderober/bokhyllor/lådor, både för att få lite mer ordning (även om det blir rörigt ganska snabbt igen) och för att det kanske dyker upp nåt klädesplagg man inte sett på länge och kan börja använda, eller något som är för litet som kan säljas på tex tradera och vips har man både städat och fått in några kronor på sparkontot :)

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 235
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 467
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 477
Senast: tuaphua
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 425

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Avstå jobbresor
  • Secret Santa 2024
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar