Vad göra med stelt ben?

K

Kanonpris

Hästen är så stel i bakbenet och rör inte på knäet.. tror hon halkat. Vad kan man göra? Veterinären kommer den 14onde. Någon som ha nått tips? Hur lång tid brukar dem vara stel?

Sv: Vad göra med stelt ben?

Jag skulle nog bara ta det väldigt lugnt med hästen tills vetrinären kommer ut helt enkelt. Kanske bara skritta för hand fram och tillbaka i ex. stallgången nån gång om dagen bara för att få "sträcka" på sig lite. Skulle nog köra boxvila oxå, knän är banne mig inget att leka med:crazy: Har precis haft en häst med bakknäinflammation. Jobbigt.

Tycker 4 dagar är rätt lång tid att vänta på veterinär om hästen inte rör knäet:crazy:
Men men...
Kan vara ngt okomplicerat, som en muskelbritsning oxå, som de lätt kan få när de halkar, det gör ont men blir bättre.

Har haft en knäledinflammations häst. Där skulle vi gå cavaletti till förbannelse under läkningen...Och det har vi gjort. hästen är bra och på igångsättning.

Nu vet du ju inte vad det är, så ta det lugnt till vet. kommer. Kommer han till stallet? Då kan han väl eg bara konstatera att den har ont i knät? Eller...Kanske du får åka iväg till klinik för röntgen mm...innan du vet vad det är. Jobbigt.

Hoppas det löser sig, men ge det tid!

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 594
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 994
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
737
Senast: tara
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
961
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka