Vad göra med ryggont?

lis

Trådstartare
När jag tog in min häst idag hade hon jätte ont i ryggen:cry: Hela vägen från manken till korset. Jag kollar igenom min häst varje dag och hon har aldrig haft ont i ryggen innan:crazy: Idag har det regnat kraftigt och jag antar att det är för att hon blivit kall som hon har fått ont. Hon har haft regn täcke med fleece foder på sig.Nu till min fråga: Vad ska jag göra för att hjälpa henne? Idag masserade jag henne med liniment och lade sedan på ett täcke,vet inte om det är bra men det var det bästa jag kunde komma på just då.men hur ska jag göra imorgon när hon ska ut? Lägga på henne tjockare täcke? Hur hade ni gjort?

Sv: Vad göra med ryggont?

hon frös säkert och hade ont i huden, eller så har hon skakat och blivit lite öm i musklerna, är säkert borta imorgon.

Liniment + täcke efter kan ge blistereffekt..

hon frös säkert och hade ont i huden, eller så har hon skakat och blivit lite öm i musklerna, är säkert borta imorgon.

Liniment + täcke efter kan ge blistereffekt..

Oj,det tänkte jag inte på:crazy: går genast ut och tar av täcket.
Tack för ditt svar:bow:

hon kan ha frusit men kan också ha lekt i hagen och gått omkull (regn=lera=halt). Om hon har sträckt sig rekomenderas vila tills hon känns bättre. Massage och ut i hagen är lagom som start om det är så. Tar kanske 10dagar för en muskel sträckning att vara bra igen.

Lycka till

Hej!

Tycker oxå du ska vara observant för eventuell sträckning... jag vill inte oroa dig i onödan men om det skulle vara så så kanske du inte behöver hålla på lika länge som jag för att hitta felet (månader:crazy:)
Min blev hård som en planka i ryggen och muskelfästena i ryggen/länden var som två hårda bollar, efter mkt om och men och olika kriopraktorer och veterinärer har det hittats en sträckning i ett bakknä... (hade precis köpt en ny sadel och alla sa att det va den som va boven)

men jag håller tummarna för att det inte är någe alllvarligt=) man ska inte alltid måla :devil: på väggen

Hej!
Idag var hon mkt bättre i ryggen:).
Reagerade lite lite grand,men jag masserade med liniment som jag gjorde igår.

Bra då kan de vara en enkel sak bara. Håll koll så det inte blir värre igen bara!

Lycka till

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 374
Senast: Stergo
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 097
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 526
Senast: Shixle
·
Hästvård Hej! Mitt sto har sedan Agu-19 haft problem med återkommande låsningar och röngades i ryggen UA okt-19, efter det behandlades hon av ET...
Svar
1
· Visningar
571
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025