Vad gör vi nu? XCVII (Del 97!)l

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skridskobana utomhus :cautious: så hundarna fick gå ut en sväng i hundgården istället för den vanliga morgonpromenaden. Det blev alltså en tassa-omkring-i-morgonrocken-slömorgon här :up:

Inte helt fel sådär nån gång emellanåt :D

Sitter här i vår nya lägenhet och njuter av en kopp kaffe.
Allt är inflyttat och nästan allt är uppackat. Det är stökigt och kaos men det känns bra. Tror vi kommer trivas här.
Det märks att vi har ett rum mindre men vi klarar oss ändå. Stackars maken får inget eget hobbyrum och knappt nån plats i mitt syrum. Han får ha sitt pyssel i en garderob :angel:

Skulle sy en klänning men blev lite ledsen när jag insåg att jag gått upp två storlekar.. Försöker intala mig att det är mönstret som är litet i storleken.

Jag upptäckte nu på morgonen att luftvärmepumpen har stängt av sig. Det är en orange och en grön lampa som blinkar i olika intervaller. Jag vet inte vad det betyder.
Säger som @Hyacinth , kolla om filtret behöver rengöras. Vår lade visserligen aldrig helt av, men vi hade missat att detta behövde göras och pumpen blev successivt mindre och mindre effektiv. Efter filterrengöring funkar den kanon igen! Om du är osäker - och saknar bruksanvisningen (?) - så hade jag testat att googla och se om du kan hitta manualen på nätet.

Vår vill ha filtret rengjort då.
Säger som @Hyacinth , kolla om filtret behöver rengöras. Vår lade visserligen aldrig helt av, men vi hade missat att detta behövde göras och pumpen blev successivt mindre och mindre effektiv. Efter filterrengöring funkar den kanon igen! Om du är osäker - och saknar bruksanvisningen (?) - så hade jag testat att googla och se om du kan hitta manualen på nätet.
Jag vet inte hur man gör. Det finns en manual och jag har försökt läsa den förut för att försöka förstå symbolerna på fjärrkontrollen men har inte blivit klokare. (Exempel: Betyder sol-symbolen att det är varmt ute och man vill få apparaten att kyla, eller får man värme från apparaten när det är inställt? )

Men jag får väl rota fram manualen och se om jag fattar nåt den här gången.

Jag vet inte hur man gör. Det finns en manual och jag har försökt läsa den förut för att försöka förstå symbolerna på fjärrkontrollen men har inte blivit klokare. (Exempel: Betyder sol-symbolen att det är varmt ute och man vill få apparaten att kyla, eller får man värme från apparaten när det är inställt? )

Filtren är rengjorda nu.

Äter det jag hittade i kylskåpet och skafferiet och det blev förvånansvärt gott!
Pasta med sås av gullök, rödlök, vitlök, chili, spetskål, selleri, ingefära, en halv grönsaksbuljong, örtsalt och peppar. Stekt allt ihop och sen kvarg för att få det mer såsigt (har ingen grädde).

Solen sätter jag min på för att få värme. Ställer jag in den på "snöflinga" så kyler den.

Den går men jag vet inte om den funkar. Den började gå då jag tryckte på lite knappar redan innan jag gjorde ren filtren. Jag har aldrig begripit mig på den där. Ibland gör den si och ibland så och jag vet inte varför den gör som den gör.
Har du rengjort alla tre filtren, även den längre upp?

Annars kolla kontakten, det är ett direktuttag va?
Kolla att elen funkar tex plugga in en lampa provisoriskt för att se att det inte är den som krånglar

Edit:
Fläkten Symbolen - flödet hur vart det blir i rummet. Är fläkten på hög eller låg antal. Jag brukar ha tre ”pluppar/vågor” om det är kallt och två om det är såhär milt väder.
Kolla även vilket håll du vill att det ska blåsa. Går att ställa in

Har du rengjort alla tre filtren, även den längre upp?

Annars kolla kontakten, det är ett direktuttag va?
Kolla att elen funkar tex plugga in en lampa provisoriskt för att se att det inte är den som krånglar

Edit:
Fläkten Symbolen - flödet hur vart det blir i rummet. Är fläkten på hög eller låg antal. Jag brukar ha tre ”pluppar/vågor” om det är kallt och två om det är såhär milt väder.
Kolla även vilket håll du vill att det ska blåsa. Går att ställa in
Tre filter? Jag såg bara två i manualen (och i apparaten).

Elen funkar. Annars hade inget ens lyst på apparaten och jag hade inte fått någon reaktion alls när jag tryckte på knapparna.

Fläkten är nog på det lägsta (för jag hatar draget som blir av den) men några "pluppar" finns inte. Det är olika symboler för fläkthastighet.

Jo, jag vet att blåset går att ställa och man kan låta den pendla upp och ner också.

Tre filter? Jag såg bara två i manualen (och i apparaten).

Elen funkar. Annars hade inget ens lyst på apparaten och jag hade inte fått någon reaktion alls när jag tryckte på knapparna.

Fläkten är nog på det lägsta (för jag hatar draget som blir av den) men några "pluppar" finns inte. Det är olika symboler för fläkthastighet.

Jo, jag vet att blåset går att ställa och man kan låta den pendla upp och ner också.
Vad är det för märke?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka