Vad gör vi egentligen? Del LV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ungkotten har varit pretonåring så det sprutat ur öronen på henne idag :arghh:O_o:banghead::rage::yuck: typ... nu sover hon iaf, men i min säng... så, nu är frågan, ska jag sova i hennes säng eller försöka lyfta över henne dit eller stå ut med att dela?
Känns som säkraste/lugnaste alternativ är att du lånar hennes säng.
Jag hade inte ens funderat under såna förutsättningar :nailbiting:

Ta det lugnt. Att få ett skov i början av behandlingen är ingen fara.

Det tar tid innan du för full effekt av den och alla blir inte 100% skov fria.

Jag har haft skov under behandlingen och jag fortsatte med samma medicin.

:heart:heart:turd:

Jag vet ju att det oftast är så, men jag visualiserar såklart mardrömsscenarion med massvis med tysta skov och kontrastladdade lesioner på MR. Men jag hoppas på fortsatta infusioner med Mabthera, för jag har, peppar peppar, haft väldigt få biverkningar. Tröttheten jag upplever kan ju lika gärna vara efter skadorna på hjärnan och behöver inte vara relaterade till Mabthera. Var sjuk i en månad efter infusionen senast, men då hade jag redan en förkylning i kroppen.

Hur går det för dig nu, då mådde väl riktigt röv efter senaste? Håller det i sig?

Jag vet ju att det oftast är så, men jag visualiserar såklart mardrömsscenarion med massvis med tysta skov och kontrastladdade lesioner på MR. Men jag hoppas på fortsatta infusioner med Mabthera, för jag har, peppar peppar, haft väldigt få biverkningar. Tröttheten jag upplever kan ju lika gärna vara efter skadorna på hjärnan och behöver inte vara relaterade till Mabthera. Var sjuk i en månad efter infusionen senast, men då hade jag redan en förkylning i kroppen.

Hur går det för dig nu, då mådde väl riktigt röv efter senaste? Håller det i sig?

Röv måendet börjar vånda och är nu typ illaluktande pruttar.

Jag väntar på MR tid och tror faktiskt att jag haft skov denna gång.

Men det är bara att vänta och se...

Jag haft slutar oroa mig men då har jag ju också hadt ms i snart 14 år.

Firar inte midsommar mera.... det var då jag fick min MS.

Måste räknat ordentligt fel igår eller sa har någon varit och laggt mer stockar i vältan inatt .Har kapat 15 st och det är 10 kvar:confused: .Tog en promenad med Leo ner för att kolla bävern .När vi kom ner till gamla järnvägen så stannade han där och när jag vände mig om för att ropa på honom så så jag hans ben stod rakt upp i luften och han rullade runt .Han hade hittat någon skit som tydligen luktade gott så han var totalt inkletad i skit:yuck::turd: .Men han gillar att duscha tydligen då han inte protesterade det minsta men måste skaffa schampo till honom för att få bort lukten ordentligt .Han var helnöjd och svansade runt benen på min nyduschade tant och ville dela med sig av parfymen till henne:D

Måste räknat ordentligt fel igår eller sa har någon varit och laggt mer stockar i vältan inatt .Har kapat 15 st och det är 10 kvar:confused: .Tog en promenad med Leo ner för att kolla bävern .När vi kom ner till gamla järnvägen så stannade han där och när jag vände mig om för att ropa på honom så så jag hans ben stod rakt upp i luften och han rullade runt .Han hade hittat någon skit som tydligen luktade gott så han var totalt inkletad i skit:yuck::turd: .Men han gillar att duscha tydligen då han inte protesterade det minsta men måste skaffa schampo till honom för att få bort lukten ordentligt .Han var helnöjd och svansade runt benen på min nyduschade tant och ville dela med sig av parfymen till henne:D

Funkar bra med vanligt schampoo... behöver inte vara just hundschampoo.

I nödfall funkar även Yes och såpa.

Sitter och skriver på min uppsats och är sjukt bitter över att det inte går att ersätta lättdryck med smaksättning till "bubbelvatten". Tänkte att jag skulle vara sjukt smart och blanda i smaksättningen i vattnet eftersom den inte innehåller socker, konserveringsmedel eller typ någonting men det smakar bara skit. Bara att leta vidare efter något annat. Mår så illa av rent vatten men vätska är ju liksom en bra sak att få i sig.. Citron fungerar inte pga magen, gurka gör att det smakar unket..
Testat Roses lime eller äppelcidervinäger?

Röv måendet börjar vånda och är nu typ illaluktande pruttar.

Jag väntar på MR tid och tror faktiskt att jag haft skov denna gång.

Men det är bara att vänta och se...

Jag haft slutar oroa mig men då har jag ju också hadt ms i snart 14 år.

Firar inte midsommar mera.... det var då jag fick min MS.

Man tar det man får antar jag, så då är illaluktande pruttar absolut att föredra. Får hoppas att de luktar mindre och mindre.

Hur ofta brukar du få göra MR?

Jag kommer faktiskt ihåg att du skrivit att det var i samband med midsommar, förstår att du inte vill fira. :( Och jag antar att jag kommer oroa mig mindre med tiden, även om jag inte tror att jag kommer släppa oron för sjukdomens utveckling, så kommer oron runt omkring släppa när man vant sig vid rutinerna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
589
Senast: tanten
·
Tjatter Säg utan att säga det. Kondensera ditt jobb till den yttersta lilla partikeln det faktiskt är/du faktiskt gör* Jag kokar vatten. *man... 5 6 7
Svar
133
· Visningar
7 128
Senast: bumpo
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
365
Senast: __sofia__
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
532

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka