Vad gör vi CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är på gymmet. Idag är det armar som står på schemat och det är det tråkigaste :cautious:
När jag är klar här måste jag köra till Netonnet. Min klocka har helt plötsligt ingen bild på skärmen :banghead:
 
Tips på att verkligen vakna på morgonen... se till att ha rejäl lårbensfraktur, sov djupt tills benet helt plötsligt får för sig att krampa a la höga benlyft - can candans...

Jag kan säga, att man vaknar under... eh... lyckliga... eh... nej, skrik. Tack o lov för akuttabletter om man bara slapp vänta 20-25 minuter efter varje larmtryck, trots att man ÄR på ett korttidsboende. Man kan ju undra hur länge man får vänta om man blir hemskickad med hemtjänst...

Men då 😩. Jo du det tar ju längre tid; fast vi har ju så kallat larmteam men visst tar det med tid...
 
Blev väckt av katterna vid halv åtta; kände mig tillräckligt utvilad för att gå upp och släppa ut dem samt tände brasan och dukade upp frukosten innan jag väckte sambon :). Tänkte att eftersom häst gått så lätta ridpass 3 av dagarna att det vore nyttigt att rida henne en femte dag; bad stallhyresvärden henne och hagkompisen vara inne så kom till stallet vid 9 och satte fart; la på hoppsadeln och red ut lite lagom lätt i alla gångarter i 45 min innan solen försvann :). När vi kom tillbaka fick jag för mig att hoppa ett kryss på max halvmetern en fem-sex språng som avslutning och vi red på med gott tempo så hindren kändes pyttiga haha :). Pålla kan inte klaga på för mycket ridbaneridning just nu iaf; 15 min på en dryg vecka 😄.
 
Är lite håglös, har inte direkt lust till någonting. Om två timmar ska jag i väg på clinic, men det är två timmar av ingen lust att göra någonting :arghh:
Tror jag tar någon halvtimmes promenad och ser om håglösheten kan gå någon annan stans. Är i alla fall sol ute men blåser som fan.
 
Dricker te och hoppas att feber och snuvan/hostan vill ge upp snart :cautious:
Iofs så har jag inga måsten som ska tas tag i - alltid något.
 
Sådär - om en halvtimme kan vi äta en maffig mumsig lasagne :) !

Jag försöker bli av med de där "falska" paprikorna (dvs PEPPAR!), och tänkte att en sådan i lasagnesåsen kunde vara bra. Och det är det säkert. Jag skulle bara ha låtit bli att klia mig i ögat efter hackandet...... :meh: Till mitt försvar kan jag säga att jag faktiskt tvättade händerna emellan hackande och kliande, men det måste vara en ettrig "paprika"..... :D
 
Hästarna är inne. Tacksamma djur som GÄRNA slapp undan regn och blåst :) ! Nu tror jag att jag ska krypa ner i ett varmbad och sedan tända i kaminen.
 
Jag har ätit, fixat två matlådor (färsk pasta med rödlök, zucchini, fetaost och creme fraiche). Jag tänker mig en lång stund i badrummet ikväll, med bla hårinpackning och Cup o' Coffee (från Lush). Men först ska jag nog ner till affären en snabbis!
 
Fy vilket väder :arghh: Tur vi red i morse så vi slapp det värsta! Hunden vill inte ut i sånt här väder ändå så hon får nöja sig med rastning ute på gården.
 
Regnar än här. Har varit lite uppehåll då och då under dagen.
Min knä och höft :devil: med mig, gillar inte att traska runt på betonggolvet på Willys i 3 timmar, inte heller fötterna
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
337
Senast: Elektron
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 155
Islandshäst Har islandshäst som ogillar insekter till graden av att han får panik. Men han vägrar flugtäcke 🤪 Vi blandar ihop en spray av...
Svar
6
· Visningar
625
Senast: WildHorse
·
Tjatter Jag kan inget om fotboll och ska köpa fotbollskort. Vilka ska man köpa? Vilka är de mest eftertraktade korten?
Svar
0
· Visningar
135

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp