Vad gor ni nar de rullar sej i nat gottigt?

vindvissla

Trådstartare
Alltsa inte precis nar de rullar sej utan nar du upptacker det? Man kan ju inte bada dem i tid och otid.... kla in dem i cellofan kanns lockande men kanske inte sa bekvamt. :)
For tillfallet ar det gottigt kobajs som ar torrt och det ar ju ganska latt att borsta bort men lukten finns ju kvar. nan som har recept pa superspray eller nat?
 
Sv: Vad gor ni nar de rullar sej i nat gottigt?

ja, behövs det en bilresa hem med vidöppna fönster så får hunn bli spolad med närmaste slang oavsett vart vi är..
väl hemma blir det grundligt bad..
 
Sv: Vad gor ni nar de rullar sej i nat gottigt?

suck. for det ar ganska latt att borsta bort nar det val torkat. torrschampoo kanske? vill ju inte bada henne hela tiden da kanske hon fryser.......... hon badade for typ 4 dagar sen....
 
Sv: Vad gor ni nar de rullar sej i nat gottigt?

nej bakterierna i bajset går ju inte bort för det, det är bad som gäller och om du vill få henne att torka fort är det bara att plocka fram hårfönen.
 
Sv: Vad gor ni nar de rullar sej i nat gottigt?

Det är nog bara att bada, det är ju ingen större fara för hunden om man bara ser till att den blir torr. Hårfön är som sagt bra om man har bråttom, våran springerspaniel, gosar gärna in sig i en flecefilt...
 
Sv: Vad gor ni nar de rullar sej i nat gottigt?

Jag duschar bara av på det aktuella stället. Ibland med bara vatten och ibland med lite schampo. Går lukten inte bort så kanske jag tar något gott på händerna och klappar lite på stället som luktar, så luktar de gott igen :)
 
Sv: Vad gor ni nar de rullar sej i nat gottigt?

Jag duschar hunden. Med schampo om det behövs. Men det är nästan de enda gångerna jag gör det.

Min stolle badade utomhus igår :-)
 
Sv: Vad gor ni nar de rullar sej i nat gottigt?

Tvattade av nacken med gronsapa och vatten pa en trasa, funkade bra. Funderade pa jodopax ocksa, men sapan stod narmre.
 
Sv: Vad gor ni nar de rullar sej i nat gottigt?

Åker in i duschen på en gång...ibland på med schampo om det behövs. Hon är så långhårig, så jag måste duscha henne om hon är skitig för annars blir pälsen ett enda stort trassel...och det är inte roligt.

//Sofie
 
Sv: Vad gor ni nar de rullar sej i nat gottigt?

Jag badar dem;)

Klarar inte av att umgås med en hund som luktar bajs/as eller vad det nu är för trevligheter den rullat sig i, så hos mig blir det bad med schamponering;)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Ni har sakert sett dem pa tv eller last om dem i dagstidningar och skvallerblaskor. Manniskor som utat sett lever ett helt normalt liv...
Svar
3
· Visningar
993
Senast: Sastra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp