Vad gör ni med såna här i köket??

lady_vip

Trådstartare
0878BD33-1592-4217-95EE-9B7F9D9A71D4-14317-000017DB6C7C2078_zps839f9f99.jpg

Köket var ju såklart redan klart när vi flyttade in, annars hade det blivit något annat här. Har ni några bra tips vad man kan använda detta till? Kryddor har jag i en låda så det är uteslutet och jag har inte tillräckligt många snygga kökshanddukar.

Sv: Vad gör ni med såna här i köket??

Kokböcker om det går att ändra hyllorna?

Har ett likadant i mitt kök men i överskåp. Känns som att de har satt in det för att fylla ut raden med skåp så de kom ända ut till hörnet på väggen. Har iaf klossar med urgröpningar för flaskhalsar i mitt så det går in två vinflaskor i varje holk. Hyllorna i mitt är skurvade annars hade jag gjort om det till hylla för kokböcker- för så mkt vin brukar jag inte ha hemma. :-)

Jag har högre sånna hål och där står favoritkokbäckerna och en fin flaska vin (stående).

Det är väl bara att ta bort den horribla nallen och sätta något annat där istället. Kanske hade jag övervägt Anticimex, det verkar vara svårartat fall av skadedjur...

Det är väl bara att ta bort den horribla nallen och sätta något annat där istället. Kanske hade jag övervägt Anticimex, det verkar vara svårartat fall av skadedjur...

Inflyttningspresent, den har bott där ett par dagar, artighet:D

Jag skulle älska att ha en sån i mitt kök!:love: Ja, under förutsättning att det går att flytta hyllorna lite. Just nu har jag mina kokböcker i ett skåp i hallen...

Jag hade köpt små snygga korgar att ha onödigt kraffs i. Antagligen hade jag förvarat kryddor i korgarna. Eller flasköppnare. Eller telefonladdare och annat som man inte vill ha framme. Trasor, tvålar o.dyl. Vad som helst.

Jag hade köpt en täckskiva och helt enkelt täckt för hela rasket. Jag tycker att sådana där småhyllor nästan förstör ett kök, det blir rörigt och förstör symmetrin.

Vad störande att det inte är en dörr :mad: Men med ett skynke och plastkorgar skulle det kunna vara perfekt till städ- och diskgrejer mm.
Plastpåsar från matvaruaffären, andra påsar, tvål och diskmedel, diskborstar och svampar, rengöringsmedel.

Fast vinflaskor vägg i vägg med ugnen känns inte som någon höjdare, vin ska förvaras svalt.

Till TS: kokböcker tycker jag är bästa förslaget, eller att täcka för helt. Du kunde också ta bort alla hyllplan och förvara brickor och skärbrädor där. Vi har också ett sånt utrymme i vårt kök, men med en smal dörr för. Vi har vattenflaskor där (sportfamilj), i brist på annat ställe att ha dem.

Jag hade köpt en täckskiva och helt enkelt täckt för hela rasket. Jag tycker att sådana där småhyllor nästan förstör ett kök, det blir rörigt och förstör symmetrin.

Fast problemet är att stå kommer den stå ut 1 cm, för denna jobbiga hylla är nämligen i samma nivå som skåpluckorna och ugnen...

Vad störande att det inte är en dörr :mad: Men med ett skynke och plastkorgar skulle det kunna vara perfekt till städ- och diskgrejer mm.
Plastpåsar från matvaruaffären, andra påsar, tvål och diskmedel, diskborstar och svampar, rengöringsmedel.

Kan tillägga att varje hylla är inte särskilt bred, 16-17 cm skulle jag tro, ser större ut på bilden. Däremot är de lika djupa som underskåpen.

Liknande trådar

Hemmet Har köpt en lägenhet och även om det i grunden inte är några fel på den, så finns det en hel del jag skulle vilja fräscha upp. Ytskikt...
Svar
2
· Visningar
272
Senast: Badger
·
Hemmet Om man ska göra egen tvål av tvålmassa men saknar tillräckligt många silikonformar (detta ska vara en gruppaktivitet): vad kan man...
Svar
7
· Visningar
449
Senast: Stinaelin
·
Kläder & Bli fin Har ni några bra tips på ögonfransfärg att använda själv hemma? Alltså inte en vanlig mascara, utan permanent hårfärgningsfärg som...
Svar
6
· Visningar
358
Senast: cili
·
Hemmet Efter att ha haft min älskade etta på Södermalm i över 23 år har jag nu bestämt mig för att sälja den då jag inte bott i den på snart...
Svar
17
· Visningar
812
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka