Vad gör ni med era 1 1/2 åringar?

Sv: Vad gör ni med era 1 1/2 åringar?

Våran 1 åring går i hagen :grin:
Träning blir senare..

Träning beror ju på vad man lägger in i ordets betydelse också. Ingenting jag gör med min ettåring skulle jag egentligen kalla träning (då det är pulsmätning, konditionsträning, styrketräning eller teknikträning jag tänker på då). Däremot så vänjer jag henne vid saker och ting. Stooor skillnad.

Vad använder ni när ni promenerar med era små?

Jag har mitt sidepull, där jag knäpper tyglarna så det blir som en grimma. Sedan har jag ibland sidostycken påknäppta, så hon vänjs vid bett också. :)

20897524.jpg

Jag leder i grimma om vi promenerar. Annars är det full sel och huvudlags utrustning när vi tömkör/kör henne. Fortfarande på bete så fortsättning när hon kommer hem. Hon är superduktig! Mer ängslig för kärran än om allt annat.

Hallo!
Min lilla morgankille är född i början på juni 07.
Han är ensam i hagen när vi rider ut med de andra.
Står uppbunden
Badad med shampo över hela kroppen även huvudet.
Har haft sadel på rygggen
Har haft gjord på sig
Min lilla dotter på ett år har "suttit" på ryggen
Har blivit tömkörd med en som ledde fram o jag som körde bak.
Lastar sig själv genom att jag "skickar " på honom i transporten.
Lyfter snällt på hovarna för kratsning men blir lite otålig när hovis håller för länge.

Nästa projekt är löshoppning o mer tömkörning. Dock inte med bett men han har provat det också.
Funderar på att ha honom som handhäst om det funkar.
Lycka till med era små godingar.
Kram
C

Vad duktiga alla är :bow:
1-åringen här har mest gått i hagen.
Leds mellan hagarna och ibland borstas lite.
Jag har varit seriös senaste veckan och tagit in i stallet, ställt i spolspilta och spolat lite. Lyft hovar. Övat på att skritta och trava och göra halt vid hand (hon var tränad till sin fölvisning).
Hon har haft täcke på sig och vojlock lös på ryggen.
Har "löshoppat" sen hon var liten bebis.
Jag har tänkt fortsätta med liknande grejer samt korta promenader nu i några veckor då det är en lite speciell dam som nog behöver börjas i någorlunda tid med. Sen får hon nog mest gå i hagen tills vintern när jag kommer hem igen, det är svårt att hinna med de här små tyvärr..

Liknande trådar

Hästhantering Hej. Jag har en supertrevlig 2,5 åring hemma som jag haft i ca 2 veckor. Han kom direkt från bete när jag fick honom och har varit...
Svar
17
· Visningar
5 490
Senast: tara
·
Hästhantering Som det står i rubriken, vad kan man hitta på med en 1 åring? Är det för tidigt att longera korta stunder, bara i skritt då? Börja med...
Svar
18
· Visningar
4 712
Senast: axel
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 731
Senast: mackan
·
Hästhantering För ca 3 månader sedan köpte jag ett 7-årig lipizzanersto. Hon har haft 2 föl, inte så mycket riden, men tydligen tricktränad i tidig...
Svar
8
· Visningar
1 524
Senast: Wildhearts
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Göra i Danmark
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur