vad gör man?

Sv: vad gör man?

Jag kan tycka det är ok att lämna vår lilla 6 månaders valp i fem timmar ett par dagar i veckan. Men inte längre.

Blir det längre får han antingen åka till uppfödaren, eller mina föräldrar, eller helt enkelt följa med i bilen (Han ÄLSKAR sin bilbur!)

MEN å andra sidan lär vi honom ngt, tränar, motionerar, eller ger honom trixiga uppgifter att lösa, annars klarar han inte av att vara ensam fem timmar.

Vi ska bygga en hundgård i trädgården för de tillfällen vi är borta mer än en timme, så han kan göra vad han behöver ute, så han slipper hålla sig. Plus att han kommer ha ett eget litet hus, som tål regn, vind, kyla, värme. Som vi vet kan det ju här i Skåne vara sol och klar himmel när man åker hemmifrån, och tio minuter senare kan det ösregna... :angel:

Sen ska det ju inte vara ngt problem att skaffa dagmatte, eller ngn som kan rasta hunden, eftersom antalet arbetslösa är STORT, och MÅNGA vill syssla med djur. Sätt upp en lapp i livsmedelsbutiken, eller annons på internet.

Hoppas detta löser sig. Lycka till ;)

Sv: vad gör man?

Nu vet jag inte var du bor men kan du inte bygga en hundgård? Det ska jag göra till min valp som just nu är 6 mån men jag är mammaledig ca 6 mån till.
Känner ni någon som har hund/hundgård så valpen kan få sällskap? Nån pensionär kanske kan ha den/titta till valpen när ni jobbar? Det kanske finns någon på vägen till jobbet som kan ta hand om den?
Som sagt jag vet ju inte hur ni bor osv, vilka möjligheter ni har så jag har utgått från mitt eget boende som är på landet.

När jag lämnar valpen hemma, det blir oftast inte så länge ca 2 h så binder jag henne i trädgården, ibland får hon vara helt lös (vi har staket) men då handlar det om att jag är borta ca 30 min.
Ska vi vara borta längre får hon följa med eller ligga i sin bur.
Jag köpte en sån där boll man kan gömma godis o mat i så får hunden kämpa lite för att få maten, en bra sysselsättning i tex hundgården.
Ben, grisöron är bra oxå, fast helst ett stort hårt ben som räcker lite längre.

Lycka till!

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 499
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 406
Senast: Troll
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 820
Senast: fixi
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
995
Senast: bobbbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama