Vad gör man?(panik)

C

chrysler

Hästens fodervärd vägrar svara telefon, har den avstängd hela tiden så man inte får tag i människan å dessutom inte hört av sig under hela tiden hästen varit utlånad?
Jag vet inte om jag är paranoid men jag börjar misstänka att fodervärden försöker hålla sig undan.
Ringde ett nummer som hon står på men då var det en unge som svarade att den jag sökte inte fanns där, då menar jag inte att människan var ute eller så utan att hon inte bodde där!
Kollat på Hitta.se å människan står på alla nr jag ringt.
Åka dit oanmäld?
Vet inte exakt var det är men har addressen :devil:
Efter några hiskerliga historier här så börjar jag tro det kan handla om hästnappning :crazy:
Skickade dessutom kontrakt för ngn månad sedan som inte är tillbakaskickade men har även namnet på fodervärdens far jag tänker försöka kontakta...

Sv: Vad gör man?(panik)

Människans pappa fick skriva under när han lastade hästen så om hon gjort ngt med hästen står han som ansvarig å det vet han om.Ska faktiskt åka på klinik med min häst imorrn å det är några mil till det andra stället så jag åker dit imorgon om jag inte fått tag på människan idag, känner dessutom andra hästmänniskor i närheten av fodervärden som jag kan kontakta.

Senast ändrad av en moderator:

Jag tar alltid personnummret på den som ska låna någon av mina hästar. Vill de inte visa körkort/pass så får de inte låna hästen.

tyvärr så finns det för många oärliga som vill låna en häst. Var själv med om att jaga förtvivlat för att få tillbaka min häst

Ja egentligen är ju det smartast, hittils har jag bara kollat att människan står skriven på de addresser å tel.nr de utger sig för att ha men tydligen räcker kanske inte det, men om det blir en nästa gång så ska jag göra som du.

Norrbotten/Västerbotten är inte så stort att det ska vara omöjligt att leta reda på personen.
Ring ridskolor/större travstall mm så hittar du nog personen så småningom. Nån känner nån som känner nån som vet...
Är det i södra kustområdet i BD kanske jag kan hjälpa till. PMa i så fall.

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 149
Senast: Sasse
·
Hemmet Vi upptäckte i höstas en missfärgning i taket under badrummet, tog ut en kompis som trodde det var rör som var lite otätat i badrummet...
Svar
5
· Visningar
1 326
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 196
Senast: Yrsel
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 459
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Snabbtest för Gardia