Vad gör man av höet när man flyttar?

N

Nathaaliiie

Där jag ska ha min - ännu ofunna - första häst i sommar ingår inte hö i stallhyran utan jag får köpa det på egen hand, men jag planerar EV att flytta hästen igen till skolstarten, men då till ett ställe där höet ingår. Eftersom det inte är bestämt så kommer vi såklart att köpa hö för hela året, men om det nu visar sig att allt flyter på bra och att vi flyttar igen till skolstarten, vad gör jag då av resten av allt mitt hö? Tacksam för svar! :D

Sv: Vad gör man av höet när man flyttar?

Du har alltså ingen häst än?

Varför inte ställa den i det stall du vill ha den i direkt istället?
Skolstarten är ju snart (typ :p ) så det blir ju väldigt snart stallbyte annars..
Bestäm dig om stallplats innan du tar hem hästen..

Annars kan du ju köpa ett mindre parti hö, och sen fråga om någon kan köpa det som blir över.
Om du har gräshage kanske du bara behöver några balar hö..

Det kommer du säkert kunna sälja. Många är sent ute och inte tänkt på att de behöver hö, då brukar det vara många som letar efter hö. Kanske den som flyttar in i din box behöver om det inte ingår.

Okej, tack för tipsen! :)

Liknande trådar

• Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 989
Senast: Görel
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 743
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 066
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 183
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte