Vad gör man åt uppsvällda ben?

S

Silly

Har tid på klinik på torsdag för att undersöka en eventuell senskada. Har hört att veterinärerna gärna vill att benen inte ska vara svullna när de gör ultraljud, men nu har min häst blivit ballongbenad, speciellt på bak där skadan borde sitta. Får inte tag på någon veterinär idag men ska ringa imorgon och höra vad dom säger, men tills dess: finns det något man kan göra för att minska ner svullnaden?

Sv: Vad gör man åt uppsvällda ben?

Vet du vad svullnadena beror på?
Om det "bara" är svullna bakben pga. att den står/stått still, som inte är ovanligt, så se till att hon rör på sig innan ultraljud.

Liknande trådar

Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 189
Senast: Anna-Bella
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 947
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 936
Senast: starcraft
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 694

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka