Vad gör jag med passet??

T

Tokmaja

Avlivande ju min häst nu för 1½ vecka sedan, då slog det mig förut.. vad gör jag med passet??
Ska det skickas in någonstans? (svenskt halvblod)
För det ska väl meddelas att hon inte lever längre va?

Sv: Vad gör jag med passet??

Man skickar in passet till AVSF
flyinge, avelsförbundet. Viktigt att skicka det i rekomenderat brev. dyrare men då är du säker på att det kommer fram.

Vad är rekomenderat?
Är det när man fixar det på "postkontor" typ?

Vet inte hur det är med passen (förutom att de ska in till ASVH för att makuleras), men förr, när det "bara" var reg-bevis, så kunde man be om att få det i retur efter makuleringen (om man ville ha det kvar som ett minne...). Om det är intressant så ring ASVH o hör efter om det fortfarande är möjligt...

Rek. kostar 50 kr extra, men då är du garanterad att det kan spåras, samt att mottagaren måste kvittera ut det med underskrift, som ett bevis på att det kommit fram.

Ska inte hästägarbeviset in oxå, med avlivningsdatum ifyllt???? (det separata A4-pappret som följde med passet) Har för mig att det finns en ruta längst ner på det där det står "hästen död datum" eller liknande...

Jo, kollade precis, det står något om "död" ja precis...

Ja det hade varit kul att få passet tillbaka, men det är säkert inte möjligt...

Tack i alla fall!!

Tänker minsann inte skicka in min pålles pass, det ska jag allt behålla själv!
Finns dock ett papper som man kan skicka in till svens galopp (eng fullblod) och bekräfta att hästen är död, men det lär nog dröja ett tag innan jag gör det.

Avlivande ju min häst nu för 1½ vecka sedan, då slog det mig förut.. vad gör jag med passet??
Ska det skickas in någonstans? (svenskt halvblod)
För det ska väl meddelas att hon inte lever längre va?

Menade ASVH
Jag fick inte mitt pass åter som jag ville ha. Trots att jag snackat med dom .

När jag skickade in mitt stos reg.bevis så sa de att det var viktigt att jag skrev en lapp o satte på där det stod att jag ville ha det i retur, annars glömde de lätt bort det. Jag tejpade fast en illrosa lapp på plasten på framsidan, o en vecka senare hade jag reg.beviset igen. (men har även råkat ut för att ett inskickat reg.bevis inte kom tillbaka som utlovat...)

Har du ringt o pratat med dem efter?

Tänker minsann inte skicka in min pålles pass, det ska jag allt behålla själv!
Finns dock ett papper som man kan skicka in till svens galopp (eng fullblod) och bekräfta att hästen är död, men det lär nog dröja ett tag innan jag gör det.

Har du läst i din hästs pass?

När hästen dör eller avlivas skall hästpasset alltid returneras till SGC.

Min häst dog i mars i år, skickade in passet till ASVH med en lapp om att jag ville ha det tillbaka, och det fick jag.

Ullis

Jag skickade också in mitt pass med en lapp att det skulle sändas tillbaka. Men jag fick inget pass.

Jag har kvar min förra hästs id-bok. Vet att dom ska skickas in men då när han hade tagits bort ville jag ha kvar det som minne. Sen har det inte blivit av och jag vill fortfarande ha kvar det. Det är nu fyra år sedan han togs bort men saknar honom fortfarande. Kan man få tillbaka passet så ska jag skicka in det! Det har jag inte ens tänkt på att det skulle kunna gå.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 551
Senast: mars
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 127
Senast: Tualma
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 333
Senast: Grazing
·
Gnägg Min häst är rätt så mager och har svårt att gå upp i vikt, och nu har stallchefen tagit bort all hö i dagsgivan i hennes hage och påstår...
Svar
10
· Visningar
2 165
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama