Vad gör hon?! Snuttar på leksaken?

Taxilock

Trådstartare
Hunden som jag är hundvakt åt ett tag har en konstig grej för sig med sina leksaker. Hon ligger liksom och snuttar på dom, jag har aldrig sett något liknande förr och min egna har inga som helst tendenser till det här beteendet.
Är det vanligt att hundar gör såhär? Själv tycker jag det är jättekonstigt! :p

Här är en film på snuttandet:
http://youtu.be/WYQ1lc5EAkM

Sv: Vad gör hon?! Snuttar på leksaken?

Det gjorde min förra hund med. Låg som en kattunge som åt med tassarna och snuttade på en speciellt utvald.
Den har jag sparat efter hans bortgång. Kan inte med att slänga hans älskling..
Har sparat den nya med som han aldrig hann få.

Ser ut som sånt som kattungar kan göra om de tagits från mamman för tidigt.
Vet du om den togs från mamman för tidigt?
För tidigt kan ju vara individuellt också, kanske just den här vovven skulle behövt vara hos mamma lite längre än vanligt?

Båda mina töser gör så - ynglingen mest:) Trötta och slöa gillar dom att snutta på mjukisgrejer - dom har sina favoriter. Avslappnande.

Senast ändrad:

Så vitt jag vet så fick ägaren hämta hem henne när hon var 8 veckor gammal. Så det var ju inte för tidigt enligt lagen men som du säger kanske för tidigt för henne som individ?

Sådär gör vår hund med. Innan han börjar viker han ihop snuttefilten på ett speciellt sätt, sedan siktar han in sig på det rätta stället och så ligger han och snuttar ett tag. Först trodde jag att han gjorde så för att bli av med/ få utlopp för överskottsenergi, men efter att ha studerat honom under ganska så lång tid så känns det som att så inte är fallet. (Han kan komma hem efter ett tolv timmar långt arbetspass och lägga sig och snutta, och då brukar han vara trött både psykiskt och fysiskt.)

Så gör min kille med, men han föredrar sånna gummiankor ni vet ^^
Jag har ingen kvar just nu - gummit ger med sig till slut, men när jag köpt en ny ska jag visa.

Exakt så gör min hund med.
Oftast somnar han då också med leksaken i munnen.
Ikeas mjukisråttor är bäst!

Min hund gör likadant, trodde aldrig att han skulle bli en sådan som kunde ha något mjukisdjur pga att han alltid strimlade alla när han var valp. Nu betyder gosedjuren mycket för honom och han är väldigt rädd om dom.

kl.
Intressant att flera har hundar som gör samma sak, jag som trodde det var "lånehunden" som var lite knäpp ;) Funderar på varför dom gör så? Det kanske helt enkelt är för att det känns trevligt/mysigt för hunden?

Ser ut som sånt som kattungar kan göra om de tagits från mamman för tidigt.
Vet du om den togs från mamman för tidigt?
För tidigt kan ju vara individuellt också, kanske just den här vovven skulle behövt vara hos mamma lite längre än vanligt?

Verkar inte alls ha med det att göra på hund, är tydligen väldigt vanligt på dobermannen.
Just det diskuterades på Dobbis forumet.
Och en av uppfödarna där kunde se hos sig att det följde vissa familjelinjer oavsett om valparna sedan växte upp hemma hos honom ihop med tiken eller ute hos någon valpköpare.

/Camilla

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
6 702
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom... 2
Svar
33
· Visningar
5 347
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
491
Senast: Jeps
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att... 2
Svar
38
· Visningar
5 321
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dödfödda kaninungar
  • Uppdateringstråd 31
  • Shop to you drop, del 4