Vad gör hästen???

T

Tosca

Blev så väldigt fundersam ikväll då mitt dräktiga sto (dock bara 7e mån) envisades med att ställa sig med bakbenen bakom sig så att säga... Som en saddlebred står ungefär, dessutom bredbent. Såg lite ut som hon skulle kissa, men hon gjorde det inte (stod i boxen med ordentligt med halm.) Hon lyfte inte svansen eller så, bara stod så... Länge också, flera ggr, inte som hon sträckte på sig, vad kan det bero på?? :confused:
Jag har aldrig sett henne stå så förut, blev orolig att hon hade ont ju! Men hon är inte halt.
Är det någons häst som brukar ställa sig så? Kan det ha med dräktigheten att göra? :confused:
Knasigt såg det ut i alla fall! :smirk:

Hej! Kan bero på trötthet i ryggen. Kan oxå bero på att fölet sparkade, vände sig eller så. Troligtvis inget att oroa sig över. Är själv massör och har masserat mitt dräktiga sto lite försiktigt när hon haft ont i ryggen pga tung mage, men det får göras med försiktighet och endast lokalt. I 7:e månaden börjar ju ofta fölet bli lite större och tar mer plats så det är ju inte konstigt om stoet märker av det mera nu.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 860
Senast: Jamtland
·
Hundhälsa Vänder mig till er för lite tips och råd :) Har en hund på fem år som är av den lite nervösa typen. Under "spökåldern" hade han en del...
Svar
3
· Visningar
757
Senast: Raderad medlem 94602
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
46 450
Senast: Efwa
·
Ekonomi & Juridik Tänkte slänga in detta inlägget som en ny tråd och uppdatera om hur mitt hästköp har gått men får skriva om detta inlägget vilket gör...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
25 911
Senast: Raja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar