Vad gör han!? Sträcker på sig?

A

ArabianGirl

Jag vet inte riktigt vad min häst håller på med, nu senaste månaden har han börjat med att alltid när jag går och tvättar bettet så tar han frambenen i kors och sänker ner hela framdelen så han sträcker på sig.

Varför gör han såhär? Varför frambenen i kors?

Sv: Vad gör han!? Sträcker på sig?

min pålle sträcker på sig som en hund...först fram sen bak :)

vetinte han kanske känner att han behöver stretcha ;) finns ju stretchövningar då man tex, stretchar ena benet lite över det nadra eller hur man nu ska säga (ursäkta min dåliga förklaring :o) men man stretchar bröstmusklerna iaf.

Hehe, han strechar lite :p Hade en häst som brukade sträcka på ett ben i taget, såg fruktansvärt roligt ut! ponny jag har nu brukar "krulla ihop" sig, ta upp nacken så högt han kan och dra halsen bakåt (hmm, luddigt :D). Ser rätt skönt ut faktiskt.

Vi har en häst här som går väldigt lågt och är jättesvår att få att gå på rumpan (dvs när hon inte reser sig :p) sträcker på sig så, kan ju säga att hon gör bort sig och visar vad hon kan :devil:
Väldigt bra form mao :angel::D;)

Min älskade sträcker på sig så, fast utan att ha frambenen i kors.
Han gör det så fort han inser att vi ska ut, dvs hagen, ridtur eller annat. Jätte sött är det!

Med andra ord, det är ingen fara! Se det positivt istället, den sträcker på sig och det miskar stelhet;)

min häst gör också så, hela hästen liksom bara försvinner ner i marken, man tror ju att han håller på o dö eller ngt:crazy:. men jag antar att dom bara sträcker på sej lite;)

Min gör det varje morgon när jag kommer med frukost. "Bäst att mjuka upp sig innan hagen" liksom. Sött!

Hehe, han strechar lite :p Hade en häst som brukade sträcka på ett ben i taget, såg fruktansvärt roligt ut! ponny jag har nu brukar "krulla ihop" sig, ta upp nacken så högt han kan och dra halsen bakåt (hmm, luddigt :D). Ser rätt skönt ut faktiskt.

Så gör min tant också...samtidigt brukar hon gäspa och pipa till lite...ser guda sött ut..:love:

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
962
Senast: Fiorano
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 527
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 250
Senast: skiesabove
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
359
Senast: Malva1978
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Valp 2025
  • lagom smakligt men bra torrfoder