Vad gör du med gammal teknik?

Blandrastik

Trådstartare
Flytt på G. Funderar på min hylla med stereo. Cd-skivor, LP och kassetter som inte används länge. Jag pluggar bara in telefonen och kör Spotify genom förstärkaren i till högtalarna. Så till min fråga. Slänger du Cd-skivor, DVD:er och allt vad det är och kastar du din gamla stereo på tippen?

Smärtsamt är det. LP-skivorna står sen länge i en garderob, har ingen spelare. CD-skivorna fortfarande framme, städade undan spelaren i våras men hade inte hjärta att slänga den så nu står den unplugged i en hörnhylla... jag är alldeles för nostalgisk för att klara slänga. Men visst är det patetiskt.

Stereon har legat länge på tippen. Väldigt länge! Mer än 10 år iaf... troligtvis mer. Lyssnar bara via datorn numera. Spotify.

Jag som är discofil har t o m kvar vissa kassettband så jag slänger inte. Har stereo som jag kan spela allt på och har även digitaliserat en del.

Om vinylen och cd:arna inte är mainstream skulle jag försöka sälja dem, det finns skivbörser som tar emot om man tycker det är jobbigt att sälja själv. Är stereon bra kan du kanske låta den få ett nytt hem via säljes- eller skänkesgrupper i din närhet.

Flytt på G. Funderar på min hylla med stereo. Cd-skivor, LP och kassetter som inte används länge. Jag pluggar bara in telefonen och kör Spotify genom förstärkaren i till högtalarna. Så till min fråga. Slänger du Cd-skivor, DVD:er och allt vad det är och kastar du din gamla stereo på tippen?
Nej jag klarar inte av det. Har flyttat spelaren till landet och lagrar DVD skivorna i något hörn. De är ju minnen på vad jag tyckt om för musik. Jag har kvar mina gamla blandband också som ju var presenter från vänner.

LP skivorna är hemma hos mamma men där hade jag inte så många, jag sparar på pappas LP skivor istället. Tänker hela tiden att jag ska spela för barnet i allmänbildningssyfte :D visa en LP spelare.

På landet har vi också kvar en trattgrammofon och en gammal trefotskamera och mamma har stenkakor i sina lådor. Oooh och ett par 40-talsridbyxor (sjukt sugen på att ha ett par nya att rida i). Jag känner inte ett dugg att det är läge att slänga dessa grejor :eek:

Jag säljer det som går och skänker bort resten, känns helt onödigt att slänga fungerande saker när det finns andra som vill ha. Orkar jag inte greja med nån som hämtar så åker det ut i sophuset med en lapp ifall nån vill plocka hem därifrån, om jag inte bara lämnar in till typ Erikshjälpen.

Just LP är väl ganska populärt nu dessutom, håller själv lite utkik åt min mor som har kvar sina skivor men saknar spelare.

Jag kastade alla cd-skivor och stereon när jag flyttade nu sist. Bodde där i 11 år och har knappt använt dom.
Var lite jobbigt men jag kommer inte lyssna på dom ändå för ”allt” finns på nätet idag

Jag har kvar både CD och vinyl, skvispelare finns men är inte inkopplad men jag kan mycket väl tänka mig att köpa mer vinylskivor. Det är ju dessutom inne sedan länge att spela vinyl. ;) CD-skivorna funkar i min dator och visst finns det gamla kassetband om jag skulle vilja lyssna, fast det känns inte som mina egenkopierade har så stort lyssnarvärde längre. :o

Jag har en stor samling cd-skivor stående i hyllor och bara samlar damm, samma med en hel hylla med dvd-filmer. Vet inte riktigt vad jag ska göra med dem, det svider lite i själen att göra sig av med en så stor del av ens uppväxt, men å andra sidan så har jag inte lyssnat på en cd-skiva på minst 5-6 år...

Japp, allt är väck. Visst gör det lite ont, men de facto lyssnar/tittar jag ju aldrig på dem längre, och då tar de bara plats.

Jag gav bort mina LP till en bukefalist som är samlare som gillade mycket av den musik jag lyssnade på tidigare, T ex Hawkwind, Yes, Deep purple, Black Sabbat m. fl.

Jag skull lämna in till secondhand om de är fullt fungerande, annars hamnar de på tippen.

Här slängs inget, alla LP/CD finns kvar och vinylspelaren är renoverad.... det var några år som vi inte spelade våra vinylskivor, men nu har vi börjat med det igen.

Jag använder CD- och DVD-spelare och köper musik och film då och då. Har även kassettbandspelare och videobandspelare men har tyvärr fått slänga många band eftersom de tappat för mycket kvalitet.

Slänger inte saker som fungerar, donerar det i skänkesgrupp på facebook tex istället. CD-skivorna, DVD-filmerna och favorit VHS-kassetterna tar plats i garderoben....

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka