Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Usch, mår nästan lite dåligt när jag läser hur nonchalanta vissa människor är i tråden...det är ju vår värld vi snackar om.
Jag åker alldeles för mycket bil. Men jag är för lat och för bekväm för att åka en massa kollektivtrafik. Det är så meckigt och jobbigt att åka kollektivtrafik. Dessutom har jag myror i brallan, så jag fixar inte att sitta på ett tåg i typ 20 timmar, utan flyger så fort jag ska någonstans långt som vi inte väljer att bila till.
Jag dricker dessutom för mycket alkohol och äter både för mycket salt och socker, trots att jag försöker att inte synda så mycket.
Jag använder en hel del kemikalier också som egentligen kanske är lite onödiga. Min nya älsklingskemikalie är den som jag sprayar på min bil på morgonen så att all is smälter så jag slipper skrapa rutorna.
Jag är annars väldigt jobbig att ha med att göra när det gäller vissa saker. Jag är en stark konsument och väljer verkligen bort saker som jag vet är dåliga. Jag skulle aldrig förlåta mig själv ifall jag köpte päls från pälsfabriker, eller en angoratröja tillverkad av ullen från de stackars kinesiska kaninerna!!! Jätteräkor är för mig ett stort no-no, jag hoppar hellre middagen än äter jätteräkor. Jag är enormt petig med kött, men av samma anledning väljer jag inte alltid svenskt kött för det är faktiskt inte alltid bäst.
Usch, mår nästan lite dåligt när jag läser hur nonchalanta vissa människor är i tråden...det är ju vår värld vi snackar om.
Har du helt missat mitt skäms-inlägg?
Som tråden handlar om så var det ju vad man gör som man vet är fel men som man ändå inte tycker är så farligt.Du tycker inte att det blev lite dubbelmoral i ditt inlägg med tanke på hur du inledde det?
Fast det är skillnad på varför man gör det. Till en tigerräka finns det alltid andra alternativ som är precis lika bra som tigerräkan själv.Att till vardags välja bil framför kollektivtrafik och för lite längre resor välja flyg framför bil av rena bekvämlighetsskäl skulle jag nog säga är minst lika illa för miljön som att äta en tigerräka på sushin då och då.
Fast det är skillnad på varför man gör det. Till en tigerräka finns det alltid andra alternativ som är precis lika bra som tigerräkan själv.
Att jämföra att ta bilen från dörr till dörr och att åka kollektivt med en massa byten och förseningar och krångel är inte samma sak.
Tror jag inte. Jag vill bara inte bli förknippad med gåslever
Jag älskar gåslever
Gåslever på crustader och bubbel till det, hallelujah!
Ja! Du och jag får ta en buketräff i synd och dekadens! Och sedan hålla tummarna för att Gud inte är en gås.