Vad gör du fast du vet att det är fel?

Sv: Vad gör du fast du vet att det är fel?

Jag plockar oftast inte upp efter mina hundar, bara om det är klippt gräsmatta eller typ vid lekplats. Ingen kan någonsin övertala mig till att göra det så länge det är okej att låta katter gå lösa vind för våg.
Märkligaste logiken någonsin ju :p. Vår grannes katt skiter i vår trädgård titt som tätt men jag kan inte riktigt se hur det ska motivera andra till att inte ta upp efter sina jyckar? Här tar ingen upp efter sin hund och det ser för JÄVLIGT ut längs med trottoarerna (PÅ trottoarerna). Om det känns roligare och helt okej bara för att katter skiter i folks trädgårdar? Nej, inte precis.

Om det är något som gör mig irriterad är det lata hundägare som inte tar upp efter sina hundar. Man måste hela tiden passa sig för att inte trampa i skiten, och det är SÅ grymt irriterande när man kör barnvagn till exempel.

<snip>
Om det är något som gör mig irriterad är det lata hundägare som inte tar upp efter sina hundar. Man måste hela tiden passa sig för att inte trampa i skiten, och det är SÅ grymt irriterande när man kör barnvagn till exempel.

Eller nar man har en valp som alternerar mellan att ata andra hundars avforing och att rulla sig i den:yuck:

Snappet varre tror jag dock de som plockar upp, knyter ihop bajspasen for att sedan lamna den vid sidan av vagen ar. Sadan total brist pa hansyn till andra tror jag inte jag sett nagon annanstans an i Sverige ...

Alltså, att plocka upp det och sedan lämna påsen är ju puckat (och ologiskt) men knappast värre än att bara lämna det. Ligger det i en påse så riskerar man ju inte att trampa i det.

Här måste jag helt seriöst HELA tiden titta var jag går för annars riskerar jag att trampa i skit. Något liknande har jag inte varit med om i Sverige alls faktiskt, här är det liksom standard att inte ta reda på efter sin hund. Så jävla äckligt, jag vill inte se folks hundars människobajsliknandebajs när jag är ute och går.

Jag forstar hur du menar ... men tycker att nonchalansen att bara lamna pasen efter sig ar sa monumental eftersom att man tydligt visar att man faktiskt vet och forstar battre nar man plockar upp det 'in the first place'.

Aha. Jag tänker mest att folk inte ser en soptunna och inte vill gå runt med påsen genom ett helt kvarter. Jag brukar inte analysera det så hårt, och så länge jag inte riskerar att gå i skiten så kan jag på min höjd tänka "pucko" men inte så mycket mer. De som bara låter skiten ligga däremot, de förbannas hårt kan jag säga ;) :D

Jag forstar hur du menar ... men tycker att nonchalansen att bara lamna pasen efter sig ar sa monumental eftersom att man tydligt visar att man faktiskt vet och forstar battre nar man plockar upp det 'in the first place'.

Varför gör man så:wtf: Tror det behöver komma upp mer sopbehållare ute som är avsedda för hundbajs. Ofta ser man ju soptunnor med skylt " ej hundbajs"
Nähä vart är det tänkt man ska slänga påsarna då? Ta med dom hem eller.

• Har börjat sluta använda bilbälte mellan brevlådan och huset.. det är någon kilometer
  • Tar bilen överallt, är lat
  • Flyger utomlands flera ggr per år på semestrar
  • Köper ekologiskt svenskt kött i mesta möjliga mån men frågar inte om ursprung på matställen :o
  • Tvättar alltför ofta små maskiner
  • Slänger alltför mycket mat tyvärr! :crazy:

Usch... när jag listar detta borde jag kunna skärpa mig.. :cautious:

Märkligaste logiken någonsin ju :p. Vår grannes katt skiter i vår trädgård titt som tätt men jag kan inte riktigt se hur det ska motivera andra till att inte ta upp efter sina jyckar? Här tar ingen upp efter sin hund och det ser för JÄVLIGT ut längs med trottoarerna (PÅ trottoarerna). Om det känns roligare och helt okej bara för att katter skiter i folks trädgårdar? Nej, inte precis.

Fast jag skulle aldrig låta det ligga kvar på en trottoar eller en gångyta, näver bäver. Inte klippt gräsyta heller. Jag bor inte i stan, när vi gjorde det plockade jag upp ALLT.

Men nu plockar jag inte alltid upp och ämnet var ju vad jag vet är fel, men ändå gör.

Ur miljösynpunkt gillar jag inte grejen med påsar heller, speciellt inte de som folk inte slänger!!

Laddar ner filmer och serier
Använde för mycket hushålls- och toapapper
Köper lågprisvaror ibland

Fast jag skulle aldrig låta det ligga kvar på en trottoar eller en gångyta, näver bäver. Inte klippt gräsyta heller. Jag bor inte i stan, när vi gjorde det plockade jag upp ALLT.
Ah, okej. Då har jag ingen åsikt om det! :)

// lite lätt lättretad efter en långpromenad genom stan idag :o

Länge leve dubbelmoralen! :banana: :D

Kan komma med lite info om påsar som lämnas vid vägen:
Det är inte alltid hundägarna som ligger bakom! Kajor är fenomenala på att flyga in i soptunnor och plocka ut väl valda "paket" och lägga någon annanstans..

Sen finns det ju såna som lämnar påsar också, men kajorna hjälper till.

Mitt största felgörande är nog att jag tittar på nedladdade serier och filmer (men jag laddar inte ner, alltid något :p)

• Har börjat sluta använda bilbälte mellan brevlådan och huset.. det är någon kilometer
  • Tar bilen överallt, är lat
  • Flyger utomlands flera ggr per år på semestrar
  • Köper ekologiskt svenskt kött i mesta möjliga mån men frågar inte om ursprung på matställen :o
  • Tvättar alltför ofta små maskiner
  • Slänger alltför mycket mat tyvärr! :crazy:

Usch... när jag listar detta borde jag kunna skärpa mig.. :cautious:

Jag är också hopplöst med att glömma av bilbältet och det är inte bara på kortare resor. Fullständigt jättepuckat av mig. Här har mängder med människor lagt tid och resurser på mig för att få bort min cancer och så glömmer jag av bilbältet...

Alltså, att plocka upp det och sedan lämna påsen är ju puckat (och ologiskt) men knappast värre än att bara lämna det. Ligger det i en påse så riskerar man ju inte att trampa i det.

Fast skiten försvinner ju efter ett tag, plasten ligger ju kvar i naturen i evigheter. Trampar hellre i skit än att folk slänger plast i naturen.

Förövrigt jäkligt irriterande när inte folk kan plocka upp efter sin hund :rage:

Ah, jo, det är ju sant. Påsarna är ju lika irriterande som allt annat jävla skräp folk slänger. Menade mer att jag, till skillnad från hastflicka, inte ser bajspåsarna som någon form av fuck you-statement i sig. Men absolut, allt jävla skräp som folk slänger är grymt irriterande.

Jag köper utländskt kött för att det är billigare.
Jag använder engångsblöjor på mitt barn.

Och säkert en massa mer grejer, men de har jag förträngt för tillfället. Jag äter bara vegetarisk sushi för det är den enda jag tycker är god :p

I allmänhet är jag en egocentrisk människa som förmodligen knappt ens fattar hur privilegierad jag är.

Jag dumpstershoppar på tippen när tillfälle bjuds, eldar allt som öht. kan brinna så det blir till värme och tankar bilen med begagnad, ultrafiltrerad hydraulolja sommartid. :p

Däremot sopsorterar jag, brännbart blir värme, metall blir pengar och farligt avfall hamnar i miljöcontainern på tippen.

allt jävla skräp som folk slänger är grymt irriterande.
Håller fullständigt med dig! Förra paddelsäsongen fick jag ihop 3 fulla sopsäckar diverse avfall som lämnats kvar på öarna och 2 "spökgarn" bärgade jag ur havet där jag dök och hittade dom, samt rensade några av kommunens badplatser från allt från engångsgrillar till cyklar och kundvagnar mm.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka