Vad gör du fast du vet att det är fel?

Sv: Vad gör du fast du vet att det är fel?

Produktionen av moralkakor innebär att specifika bukemedlammar, exempelvis honung, tvångsmatas med så stora mängder bugande smileys att deras ego sväller till upp mot tio gånger sin normala storlek. Bukefalisterna tvångsmatas flera gånger per dag genom att en pump körs ned i halsen och trycker ned upp till en halv veckas dos av medhållande inlägg på bara några sekunder. Det förstorade egot kan leda till att honung får svårt att bete sig. Många medbukefalister dör av irritation.

Oj, hoppsan, jag råkade visst klistra in nåt! :eek: Och jag som inte har en aning om hur man redigerar sitt inlägg! :nailbiting: Äsch då! :D

:rage: :wtf: :D

KL

Syndar en massa hela tiden är mitt svar :o

Det mest anmärkningsvärda i tråden är dock att "de" som alltid ska hacka på andra visar att de inte är ett dugg bättre än andra i alllfall ( de väljer bara att inte svara i trådar som berör ämnet som är för känsligt...).

Tycker det är mänskligt, men oerhört irriterande på samma sätt när folk "hackar" på andra, i trådar som berör kött, miljö mm, som sen inte är ett dugg bättre själva när det gäller andra saker?

Varför känns det angeläget att ägna tid till att känga till svävande "alla" istället för att rikta sig till den/de du syftar på? Eftersom det nu inte var en allmän känga utan uppenbart en illa dold sådan, dock utan mod.

Diskar under rinnande vatten (fast det mesta går i diskmaskinen), duschar länge. Köper ibland vansinnigt goda frukter som jag kanske borde undvika. Försöker att inte köpa onödiga saker, särskilt sånt som tar slut (smink, hårprodukter etc) men det blir en del ändå.

Gjorde klimatkontot-testet och släpper ut 2.8 ton koldioxidekvivalenter (heter det va?).

Jag diskar också under rinnande vatten, för att jag tycker det är så äckligt att stoppa ner händerna i en vattenfylld diskho med smutsig disk. Speciellt när det hunnit svalna lite. Huuh!

Jag överkonsumerar skönhetsprodukter något alldeles förfärligt. För att det är det enda jag tycker är roligt och som gör att jag kan distrahera tankarna från det som är asjobbigt.

Jag äter alldeles åt helvete fel också, antingen jättemycket eller nästan ingenting alls. Vet att en balanserad kost skulle hjälpa mig att läka även psykiskt men jag kan inte hitta motivationen att hålla fast vid en förändring.

Jag laddar ner något olagligt flera gånger i veckan.

Jag tvättar antagligen alldeles för varmt och använder för mycket tvättmedel (men inget sköljmedel).

Jag köper färska bär året runt fast de är importerade från långtbortistan och antagligen besprutade.

Ja! Du och jag får ta en buketräff i synd och dekadens! Och sedan hålla tummarna för att Gud inte är en gås. :cautious:

*räcker darrande upp en hand* *viskar* Får jag vara med också? :o Jag kan ta med en jättegod champagne! :D

... ja, jag vet redan att jag kommer att brinna i helvetet.

*kl*

Jag gör massor med saker som jag egentligen vet är ehh... "mindre bra". (Sen gör jag även mycket andra tycker är mindre bra men det hör inte hit. :sneaky:)

* Jag åker ofta bil i stället för att åka kollektivt. Ska jag åka bil till stallet tar det 10 min men åker jag buss tar det minst 30 så jag motiverar det med att jag sparar tid.

* Jag är en sån där hemsk människa som stirrar elakt i smyg när en riktigt fet okänd person vill sätta sig bredvid mig på bussen. Missförstå mig inte, jag har inget hat mot den feta människan personligen men om den lediga platsen på sätet är betydligt mindre än den feta människan så innebär det att jag kommer att få mindre plats. Jag tycker varken om kroppskontakt med okända människor eller att bli krossad mellan väggen på bussen och annan människa.:o

* Jag använder alldeles för mycket sköljmedel när jag tvättar, får ju stötar av allting om jag inte gör så och då blir jag grinig så motiverar det med att jag blir trevligare för omvärlden.

* Jag äter nästan aldrig frukost. Här kunde jag motivera det med att jag går på någon sorts fastediet men det är inte sant utan jag är inte tillräckligt hungrig på morgonen för att jag ska se poängen i varför jag ska ta mig tid att laga/äta någonting.

KL

Det mest anmärkningsvärda i tråden är dock att "de" som alltid ska hacka på andra visar att de inte är ett dugg bättre än andra i alllfall ( de väljer bara att inte svara i trådar som berör ämnet som är för känsligt...).

Tycker det är mänskligt, men oerhört irriterande på samma sätt när folk "hackar" på andra, i trådar som berör kött, miljö mm, som sen inte är ett dugg bättre själva när det gäller andra saker?

Fast framkommer det? Jag kan inte riktigt jämföra alla dessa grejer mot varandra. Det är svårt att vara miljösmart hela vägen ut, jag pendlade i 3 år med tåg, men höll på att få ett mentalt sammanbrott av att vara försenad jämnt och ständigt. Så jag förstår Ramona på den punkten. Men jag går inte och köper minkpäls, danskt griskött eller jätteräkor för det. Livet kommer liksom emellan ibland.

*räcker darrande upp en hand* *viskar* Får jag vara med också? :o Jag kan ta med en jättegod champagne! :D

Absolut! Vi bestämmer hemligt möte dit vi kommer förklädda, var för sig, festar hela natten för att sedan skiljas åt igen och aldrig prata om det som hänt. :p

kl

Nu när jag ändå ligger ner med blottad strupe passar jag på med en sak till jag kom på tidigare idag. Jag brukar diska för hand, trots att det finns diskmaskin.

Fast det handlar mer om den totala oforsaelsen for att andra kan tankas ha andra varderingar och andra orsaker att inte alltid folja de normer man egentligen har och darfor gor andra val. Det ar latt att sla sig for brostet och tycka att det man sjalv valjer alltid ar ratt ... sa lange man inte "gar i den andra manniskans skor".

Absolut! Vi bestämmer hemligt möte dit vi kommer förklädda, var för sig, festar hela natten för att sedan skiljas åt igen och aldrig prata om det som hänt. :p

Sag bara plats och tid sa tar jag fram morka solglasogon, regnrock och slokhatt.;)

KL

Jag fattar inte riktigt vad du menar. Måste alla leva helt konsekvent korrekt (efter vems mall?) för att få ha åsikter? Måste man städa tvättstugan och alltid stanna vid stopplikt för att trovärdigt kunna argumentera mot att äta jätteräkor?

Kl

Mina "synder" är nog ganska så menlösa. Tex diskar hundskålarna under rinnande vatten. Ibland låter jag bli att köpa ekologiskt alternativ för att det blir för dyrt. Låter lampor vara på när jag inte är i rummet osv. Åker bil ibland istället för kollektivt för att spara tid

Däremot försöker jag minimera mina fel. Tex skulle jag aldrig köpa gåslever. Inte efter jag blivit varse hur man tvångsmatar dom.

Har en liten miljöbil som är den som används i första hand. Sopsorterar så gott det går. Köper aldrig ägg från burhöns (här kan det bli problem ibland när man köper färdig mat med ägg i men många gånger finns det idag alternativ där det tydligt står att man använder ägg från frigående höns). De lampor som lämnas tända är led lampor med väldigt låg effekt. Osv

Att alltid vara perfekt och göra rätt hela tiden ligger inte riktigt i människans natur. Men jag försöker göra så gott jag kan utan att på något sätt vara ett helgon. Lägger dock inga värderingar i andra människors val. Jag står för mina val här i livet och andra människor får stå för sina.

Däremot kan jag tycka att låta bli att stanna vid stopplikt bara är, tja.....korkat helt enkelt :p

kl

När jag köpte sushi idag erbjöds Krav-räkor till samma pris, det varnades dock för att de var lite mindre.
ALLA som stod före och efter mig i kön valde eko-räkorna, det tyckte jag var kul att se.
Och inte var de särskilt mycket mindre heller och minst lika goda:)

Däremot kan jag tycka att låta bli att stanna vid stopplikt bara är, tja.....korkat helt enkelt :p

Det kan ju skilja rätt mycket på stopplikt och stopplikt, så att skriva. I närheten av min bostad råder stopplikt vid utfart från liten väg till större 90-väg. Den stora 90-vägen ifråga är bred, såpass bred att det utan problem skulle gå att köra fyra i bredd, och dessutom spikrak. Sikten är utmärkt eftersom det är åkrar på båda sidor om den lilla vägen och således inget som skymmer. Inte tusan stannar jag då om det inte kommer någon på stora vägen!

Tror nog att många väljer att tänka så bara för att dom inte har råkat ut för något just på det stället. Det finns ju en anledning att det är stopplikt på ett visst ställe. Det är ju knappast så att man har satt stopplikten där för att djävlas med folk utan det har ju med säkerhet att göra.

Jag kör kollektivtrafik och jag har sett folk göra mycket dumma saker. Att köra mot rött, strunta i stopplikt och förbjuden vänstersväng är nog bland de vanligaste "felen" folk gör. Många gånger så blir det ingen kollision men det är bara för att jag i det andra fordonet ser till att det inte blir någon.

Oftast märker inte ens folk hur nära det har varit om dom märker det alls och så fortsätter dom att göra samma korkade sak för att det hände ju ingenting sist.

Där jag bor ute på landet finns det en fyrvägskorsning som ligger omgiven av åkrar. Fri sikt hundratals meter åt alla håll och kanter. Stopplikt fanns från två håll. Trots detta så krockade folk där och dom fick bygga om det till en rondell.

När man stannar vid stopplikt så får man någon extra sekund att kolla + att om man skulle krocka så blir farten lägre.

På en 90-sträcka hinner en bil förflytta sig långt på bara någon sekund.

Jag fattar inte riktigt vad du menar. Måste alla leva helt konsekvent korrekt (efter vems mall?) för att få ha åsikter? Måste man städa tvättstugan och alltid stanna vid stopplikt för att trovärdigt kunna argumentera mot att äta jätteräkor?

Eller hur, vi har alla olika moral / värderingar. Jag tycker att det är hemskt med folk som sätter Carpe Diem-skyltar på husväggen, men den som gör det kanske tycker att jag är dum i huvudet som gillar färgat badrumsporslin (ge mig ett blått badkar! nu!)... För att ta ett helt ofarligt exempel som inte har med lagstiftning/fastslagna regler/miljöpåverkan att göra.

Vi är alla olika :).

Jaaaaa, det får du. Gud, jag skulle döda för lite gåslever. Trots att jag vet hur den blir till.

Senast ändrad:

Jag tänker ofta på att jag vill bli bättre och göra saker som är snällare för vår miljö men oftast är det dyrt att göra rätt, i alla fall med mat och jag som blev student i höstas och dessutom kommer vara det i minst 3 år framöver måste planera mina slantar väl.

Diskar under rinnande vatten, köper utländskt kött och kollar inte hurvida det är närproducerat, köper ekoloiskt om det inte skiljer allt för mycket. Spolar ner pads om det är aceton på, annars inte. Förbrukar och köper mer sminkprodukter än vad som behövs. Köper kläder från butiker som varken har miljötänk eller bryr sig om mänskliga rättigheter. Sopsorterar inte mer än att glasflaskor sorteras och att jag pantar flaskor och burkar. Tar inte ut kontakten/stänger av tv/dator "helt" trots att dessa inte brukas. Väljer bil framför kollektivt pga bekvämlighet. Rester från middagen tar sambo med till lunch på jobbet dagen där på ev överblivet slängs

Kan konstateras att det inte är många rätt man gör. Skäms!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka