Sv: Vad gör alla westernryttare?
*kl*
Min åsikt då....Jag tror att det är fler bidragande orsaker. Först och främst är det inte helt enkelt som ny att hitta en bra tränare på lagom avstånd, just tränaren är ju den som brukar kunna peppa ryttarna till att komma igång och tävla (jfr m SvRF).
Inom traditionell ridsport finns ju massor av ridskolor där man också kan känna sig för på en klubbtävling innan man går ut i andra sammanhang.
Kanske borde klubbarna ha fler träningstävlingar? Bara en tanke....
Sen tror jag definitivt att samordningen av tävlingar skulle kunna bli bra mycket bättre.
Eftersom det nu inte bara är WRAS som ordnar tävlingar så borde kanske ALLA westernorganisationer sätta sig ner och iaf spika större tävlingar tillsammans. I somras t ex så låg ju istort sett alla boskaps- och ropingtävlingar i juli, klart att ryttarna inte kan vara med på alla, vore bättre att enas om en lagom spridning, det skulle gynna alla arrangörer.
Likaså kördes visst både Harvest och en SRHA tävling i närheten av varann, det är ju högst olyckligt.
Jag tror att alla arrangörer skulle kunna få mer starter om vi satsade på att sprida tävlingar geografiskt och över hela året. Kanske fler tävlingar under vintern? Funkar ju för andra ridgrenar med en längre säsong, och vi är väl inte sämre?
Sen gäller det att få klubbarna att respektera att de ska söka tävlingar hos dostriktet OCH att även meddela om man flyttar sin tävling, det bör ju gå som en ny ansökan, anledningen är ju att distriktet ska kunna undvika kollisioner mellan tävlingar, där är det upp till WRAS att trycka på hårdare...
Finns en del att göra, men jag tror att det går åt rätt håll, BARA vi samarbetar och inser att vi har allt att vinna på att göra det!