Vad gör -06orna nu?

kisse

Trådstartare
Min tvååring är väldigt sent född, 060630. Jag har velat mycket fram och tillbaka om hur snabbt vi ska gå fram, givetvis beror det ju på hästen, men jag funderar ändå på hur mycket tvååringar överlag i träning gör nu. Relaterat till när de är födda och kroppsligt.

Min är så väldigt snäll så spontant känner jag att det lätt kan bli för mycket om jag inte stoppar mig själv:crazy:... Har inte licens att träna tvååring, så när det är dags kommer jag att skicka iväg honom. Till vem är jag dock osäker på. Själva grunden jobbar jag med själv. Hittills är han riden i skritt och trav, ca 25 minuter är vi uppe i nu. Han går 3-4 dagar/i veckan. Rider oftast i skogen, men har även kört till ridhuset några gånger också.

MIN PLAN är att fortsätta så här någon månad till och då också komma till galoppen. Därefter vila och lite "sommarlov" halva april och hela maj. Juni sätter jag igång honom igen, för att sedan skicka honom till tränare på täby för att börja skolan på riktigt.

Nu blev det kanske långt och självklart är de individer, men vad gör tvååringarna i era stall på ett ungefär?

Sv: Vad gör -06orna nu?

Generellt hos proffstränare är väl 2-åringarna här ungefär:
De flesta cantrar nog ½-1 varv på banan i stort sett varje dag.

Det finns ett antal tränare som redan har gått fort med sina
2-åringa (brukar vara samma tränare varje år). Personligen tror jag inte på att gå fort med, speciellt svenskuppfödda, 2-åringar redan nu då jag är rätt säker på att majoriteten inte klarar detta.

Sv: Vad gör -06orna nu?

Jag har sett att det finns några rapporter på galoppenshemsida om att träna tvåingar kanske du kan få tips där om hur långt dom har kommit vid olika tider. Du kan ju kolla om du inte har gjort det. Lycka till!!

Liknande trådar

Ridning Jag har ett 7- årigt sto som jag ägt sen hon föddes. Hon har en del åsikter, humör och integritet och testar andra som ska hantera henne...
2
Svar
22
· Visningar
4 844
Senast: Exotizc
·
Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 747
Senast: Efwa
·
Ridning Har sett att flera andra årtal har egna trådar. Så varför inte skapa en tråd för våra 02or då?! För jag kan väl knappast vara den enda...
Svar
5
· Visningar
1 371
Senast: fio
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 414
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar