Vad gör Regeringen? Del I

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ur Aftonbladet:
"
Förtroendet för Stefan Löfven toppade för ett år sedan. Sedan sjönk det långsamt för att gå upp i samband med decemberöverenskommelsen. Sedan dess har det rasat.

I normalfallet toppar statsministern förtroendeligan. Så har det varit sedan Aftonbladet började mäta förtroendet för partiledarna för drygt 20 år sedan. Men Löfven ligger nu faktiskt tvåa. Och raset är ett av de kraftigaste som uppmätts.

En förklaring kan vara den korta hållbarheten på många av Löfvens besked. Han skulle inte regera på någon annans budget. Jo, det gjorde han. Han skulle utlysa nyval, nej det gjorde han inte. Han skulle inte höja bensinskatten eller sänka rot. Jo, det gjorde han.

Löfven har påtagliga svårigheter att hävda sig bland väljare under 30 och ännu svårare bland män. Han är en kvinnornas man." ;)
 
"Idag lanserade Mikael Damberg regeringens svenska handlingsplan för företagande och mänskliga rättigheter som tagits fram i dialog med företag, fackliga organisationer, myndigheter och civilsamhället.

Handlingsplanen har utarbetats utifrån FN:s vägledande principer för företag och mänskliga rättigheter.

- Jag är väldigt nöjd med att Sverige som sjätte land i världen antar en nationell handlingsplan för företagande och mänskliga rättigheter. Planen är ett steg på vägen för att stötta svenska företag i deras hållbarhetsarbete i Sverige och utomlands. Ett aktivt hållbarhetsarbete är en konkurrensfördel som bidrar till starkare svenska exportföretag, säger närings- och innovationsminister Mikael Damberg."

http://www.regeringen.se/pressmedde...nskliga-rattigheter-ska-stodja-svensk-export/


Mycket bra.
 
Snabb ansamling av SD-folket, check. Försök till smutskastning, check. Sandlådenivå, check.

Vilket SD-folk? Försök till smutskastning av vad? När detta inlägg lades i tråden var det helt klart det som mest passade i sandlådan.

Fånigt beteende, f.ö. kan du omöjligt tycka att Magdalena Andersson gör ett bra jobb och regeringen med statsministern i täten har uppenbara problem att hålla vad de lovar så att hylla de känns ju som att bita sig själv i tungan, eller så gillar man att bli lurad och överkörd av idioter...
 
"Idag lanserade Mikael Damberg regeringens svenska handlingsplan för företagande och mänskliga rättigheter som tagits fram i dialog med företag, fackliga organisationer, myndigheter och civilsamhället.

Handlingsplanen har utarbetats utifrån FN:s vägledande principer för företag och mänskliga rättigheter.

- Jag är väldigt nöjd med att Sverige som sjätte land i världen antar en nationell handlingsplan för företagande och mänskliga rättigheter. Planen är ett steg på vägen för att stötta svenska företag i deras hållbarhetsarbete i Sverige och utomlands. Ett aktivt hållbarhetsarbete är en konkurrensfördel som bidrar till starkare svenska exportföretag, säger närings- och innovationsminister Mikael Damberg."

http://www.regeringen.se/pressmedde...nskliga-rattigheter-ska-stodja-svensk-export/


Mycket bra.


Vad hjälper detta situationen i dagens Sverige? "ett steg på vägen" verkar ju för denna regeringen betyda samma sak som "nån gång...om vi känner för det".

Hur hjälper det oss som bor på landsbygden? Jag är rörelsehindrad, jobbar halvtid utan superhög lön, och behöver min bil för att ta mig till både A , B och C, men nä, nu ska man höja bensinskatten (som det ju lovades att det inte skulle göras). Skitregering helt klart!
 
"


Regeringens utrymme för finanspolitisk stimulans är obefintligt under mandatperioden, skriver Konjunkturinstitutet (KI) i en färsk rapport. Ett skrotat överskottsmål skulle inte hjälpa.




Ökad export och konsumtion bland svenska hushåll väntas ge god svensk tillväxt. Men när konjunkturen stärks krävs finanspolitiska åtstramningar, för att få budgetbalans, enligt Konkunkturinstitutet (KI).

”För ett bibehållet offentligt åtagande under 2016–2019 behöver skatterna höjas med ca 100 miljarder kronor”, skriver KI, som räknar med en tillväxt på cirka 3 procent både i år och nästa år.
"
Hårda bud i Mellerud, ;)
 
Vad hjälper detta situationen i dagens Sverige? "ett steg på vägen" verkar ju för denna regeringen betyda samma sak som "nån gång...om vi känner för det".

Hur hjälper det oss som bor på landsbygden? Jag är rörelsehindrad, jobbar halvtid utan superhög lön, och behöver min bil för att ta mig till både A , B och C, men nä, nu ska man höja bensinskatten (som det ju lovades att det inte skulle göras). Skitregering helt klart!
Räkna kallt med att fastighetsskatt införs och att bussturlistan reduceras till en buss om dagen, hem får man lifta ;)
 
Räkna kallt med att fastighetsskatt införs och att bussturlistan reduceras till en buss om dagen, hem får man lifta ;)

Jag bor redan så att det går bara 4 bussar/dag, två på fm och två på em, bäst att man jobbar de tiderna och har tid att åka buss två timmar om dagen tor.
 
Ja, pinsamt så det förslår. Hela omvärlden skrattar ju åt de dumma svenskarna. :(

Ja, det är mycket intressant och extremt beklagligt att gå från en av de bättre och mest hyllade ekonomierna i världen till att bli utskrattade p.g.a. korkade Magdalena Andersson (som ju när hon tillträdde hävdade att Sveriges ekonomi var helt förstörd och körd i botten) och vår inkompetenta regering.
 
En tråd för att diskutera aktuella frågor och hur vår Regering jobbar med dem. Inleder med Statsministerns sommartal, som inkluderar en rad aktuella frågor:

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/lofven-haller-sommartal

Idag kl 11.00: Arbetsmarknadsminister Ylva Johansson presenterar det arbetsmarknadspolitiska läget vid ett presseminarium i Rosenbad. Arbetsmarknadsministern kommer även att presentera en nyhet ur budgetpropositionen för 2016. Kan ses här:

http://www.regeringen.se/

Hanterandet av Öjnareskogen liknar tragik. Jag vet ingenting om själva frågan har enbart turistat lite på Gotland men hur i hela friden tänker den samlade regeringen nu? OBS jag har absolut ingen åsikt om frågan för jag har aldrig varit där men hur kan de från förvaltningen, dvs Romson , vice statsminister och naturvårdsminister gå ut med information som uppenbarligen inte är förankrad? Skitkonstigt. Pratar regeringen överhuvudtaget med varandra?
 
Hanterandet av Öjnareskogen liknar tragik. Jag vet ingenting om själva frågan har enbart turistat lite på Gotland men hur i hela friden tänker den samlade regeringen nu? OBS jag har absolut ingen åsikt om frågan för jag har aldrig varit där men hur kan de från förvaltningen, dvs Romson , vice statsminister och naturvårdsminister gå ut med information som uppenbarligen inte är förankrad? Skitkonstigt. Pratar regeringen överhuvudtaget med varandra?
Överhuvudtaget lider jag själv av ett så kallat natyrvårdsärende som hanteras så taffligt att det verkar som om grannarna får vatten på sin kvarn.

Detta med natureservat är ett så förlegat agerande i dessa så kallade nya tider med empowerment, egenkraft, sociala företag och entreprenörskap ska leda till fler arbetstillfällen . Alla dessa ord, de gäller väl inte för landsbygdsbefolkningen för där är det andra bullar som gäller, tvångsförvaltning och arbetsuppgifter centraliseras till länsstyrelsen.


Jättebra att länstyrelsen får arbete. De bor ju och arbetar ju ofta i stan och kan åka ut på landet med länsstyrelsens bilar som staten betalar bensin för. Dessutom ger de ju ofta arbetsuppgifter med upphandling och då är det ju de stora företagen som får jobb. Inte min granne Kalee grävRe.
 
Ja, det är mycket intressant och extremt beklagligt att gå från en av de bättre och mest hyllade ekonomierna i världen till att bli utskrattade p.g.a. korkade Magdalena Andersson (som ju när hon tillträdde hävdade att Sveriges ekonomi var helt förstörd och körd i botten) och vår inkompetenta regering.
Svaret på den frågan är att SLUTA rösta på partier med mångmiljonmord i sina historiska bakgrunder. Sluta med att rösta på de två extrema partierna i riksdagen . Landsbygden måste sluta med det. Sluta.
 
Räkna kallt med att fastighetsskatt införs och att bussturlistan reduceras till en buss om dagen, hem får man lifta ;)
Vi räknar med att fastighetsskatten höjs, därför säljer vi en sommarstuga som vi mycket framgångsrikt hyrt ut till en tysk firma i flertalet år. Sverige förlorar, färre turister, tyskarna förlorar en möjlighet till hyra stuga. Vi vinner likviditet som vi kan resa för. Då hamnar våra pengar utomlands.
 
Svaret på den frågan är att SLUTA rösta på partier med mångmiljonmord i sina historiska bakgrunder. Sluta med att rösta på de två extrema partierna i riksdagen . Landsbygden måste sluta med det. Sluta.

Ursäkta?
Det var ingen fråga, det var ett konstaterande. Vad är det som säger att det är just vi på landsbygden som röstar "fel". Jag tillhör dem då inte (då gissar jag på att de extrema partierna du menar är SD och V möjligtvis Mp), trots att jag bor på landet. Dra ner lite på fördomarna hördu...
 
Ursäkta?
Det var ingen fråga, det var ett konstaterande. Vad är det som säger att det är just vi på landsbygden som röstar "fel". Jag tillhör dem då inte (då gissar jag på att de extrema partierna du menar är SD och V möjligtvis Mp), trots att jag bor på landet. Dra ner lite på fördomarna hördu...
Hej vännen , titta på val.se där en kan se hur olika områden röstar. Jag anser att det är fel att rösta på partier med mångmiljonmord i sina historiska bakgrunder. Vi har två partier med sådana historiska rötter. Jag anser att ingen ska rösta på dessa partier och tittar du på www.val.se så är dessa partier överrepresenterade på landsbygden och i valet 2014. Kolla fakta .
 
Hej vännen , titta på val.se där en kan se hur olika områden röstar. Jag anser att det är fel att rösta på partier med mångmiljonmord i sina historiska bakgrunder. Vi har två partier med sådana historiska rötter. Jag anser att ingen ska rösta på dessa partier och tittar du på www.val.se så är dessa partier överrepresenterade på landsbygden och i valet 2014. Kolla fakta .

Du är inte min vän, tro mig, jag har ganska höga krav på dem jag kallar vänner. Jag har dessutom koll på fakta, just därför blir jag konfunderad över vilka partier du menar. De (två) partierna jag kommer på som lutar sig mot ideologier vilka resulterat i massmord, så är det bara ett som sitter i riksdagen och har någon chans till att påverka.
Du kanske ska tagga ner lite, det är ju sådana som du som ställt till det mest, historiskt sett, förhindra att väljarna tänker själva eftersom just dina åsikter är de "rätta".

Den dagen jag känner att jag inte längre kan/orkar tänka själv, tar jag mitt pick och pack och flyttar till Nordkorea, för då slipper jag med största sannolikhet tänka själv.
 
Du är inte min vän, tro mig, jag har ganska höga krav på dem jag kallar vänner. Jag har dessutom koll på fakta, just därför blir jag konfunderad över vilka partier du menar. De (två) partierna jag kommer på som lutar sig mot ideologier vilka resulterat i massmord, så är det bara ett som sitter i riksdagen och har någon chans till att påverka.
Du kanske ska tagga ner lite, det är ju sådana som du som ställt till det mest, historiskt sett, förhindra att väljarna tänker själva eftersom just dina åsikter är de "rätta".

Den dagen jag känner att jag inte längre kan/orkar tänka själv, tar jag mitt pick och pack och flyttar till Nordkorea, för då slipper jag med största sannolikhet tänka själv.
Förlåt att jag skrev vän, insåg själv att det var korkat.

Jag anser att du ger dig på mig nu . Du anser att sådana som jag har ställt till det ? Varför? SD och V har historisk kontakt med partier som har genomfört massmord.

Min åsikt är sluta rösta på dessa partier.

Om du tittar på. Www.val.se så är det frapperande hur starka dessa partier är på landsbygden.
 
Förlåt att jag skrev vän, insåg själv att det var korkat.

Jag anser att du ger dig på mig nu . Du anser att sådana som jag har ställt till det ? Varför? SD och V har historisk kontakt med partier som har genomfört massmord.

Min åsikt är sluta rösta på dessa partier.

Om du tittar på. Www.val.se så är det frapperande hur starka dessa partier är på landsbygden.

Varför skulle jag ge mig på dig? Det får stå för dig. Jag skrev att det är de som säger åt andra hur de ska tänka och tycka som ställt till det. Jag har tittat på länken men det framkom inget jag inte redan visste, så det gav inte så mycket Om det nu skulle vara intressant så kan jag meddela att jag röstade varken på SD eller V, trots att jag bor på landet....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp