Vad gör man åt en häst

Sv: Vad gör man åt en häst

Hönät skulle inte funka för min häst heller , han skulle tröttna på stört.
 
Sv: Vad gör man åt en häst

Har en i stort sett likadan häst! Och det är så himla störande...!
Har märkt att ju bättre kondition han är i desto mindre hö äter han. Om han gått ett hårt pass till exempel, petar han bara i maten sen. Å andra sidan är han i fint hull och bra musklad. Han är också en liten kräs-mört, om det kommit spån i maten så skulle han aldrig jobba extra för att få i sig det.
Jag har också gjort ett annat test som funka. Jag läste i GP att många hästar äter mindre för att de är för varma, de drar ner på maten av den anledningen. Och mycket riktigt, när han fick på sig ett tunnare täcke åt han mer. Testa! Och alla täckeshatare; han står i utebox och jag vill inte ha för mycket päls och nej, det är inte synd om honom :angel:
 
Sv: Vad gör man åt en häst

Det finns ju hästar som inte tycker om hösilage...
Har du provat om den äter bättre om den bara får vanligt torrt hö?
 
Sv: Vad gör man åt en häst

Om han inte är mager så är det ju inget att bekymra sig för. Vissa hästar är av naturen lättfödda. Det är billigt och bra. Fast fri tillgång på grovfoder i hagen skulle kanske vara en idé om han är en kille som vill äta långsamt. Det är ju inte så lätt om den andre hästen glufsar i sig allt hans med.

Hälsning Maja
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gamling, 24 år i år, som är i fint skick och får mycket beröm för att han fortfarande är pigg och fräsch. Han har dock börjat...
Svar
9
· Visningar
1 514
Senast: Masse
·
Foder & Strö Min häst har börjat rasa i vikt, hullet från i sommar är borta. Nu går hon inte gå ner mer! Hon vägrar äta mer hösilage, hon äter idag...
Svar
16
· Visningar
2 230
Foder & Strö Här kommer ytterligare en foderfråga i mängden, dock med analys. För äntligen har analysen på hösilaget kommit, och jag sitter och...
Svar
4
· Visningar
1 484
Senast: mackan
·
Ekonomi & Juridik Så jag flyttade mina hästar i novemeber till nytt stall, stod i annonsen fri tillgång hösilage (ingen analys, eget) och jag frågade även...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 818

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp