Vad gör jag med passet?

Piek

Trådstartare
Osäker på vart tråden ska ligga så moderatorn får gärna flytta på den om den ligger fel.

För ett tag sen så fick jag lov att ta bort min häst. Nu när sorgen lagt sig så kom jag att tänka på att jag har ju fortfarande hennes pass kvar och ingen är på något sätt informerad om att hon är borta. Så nu undrar jag hur är det man ska göra?

Hästen var ett engelskt fullblod så jag antar att det är svensk galopp man vänder sig till på något vänster? Någon som har bättre koll?
 
saxat från https://www.svenskgalopp.se/hastfolk/artikel?name=fragor_och_svar_om_hastpass&defaultMenuId=true
Vad ska jag göra med passet när hästen dör?
När hästen avlider ska passet makuleras och hästen registreras som död i Svensk Galopps databas. Sänd in passet tillsammans med dödsdatum till Svensk Galopp, Hästsportens Hus, 161 89 Stockholm. Slaktas hästen på ett slakteri sköter slakteriet normalt den praktiska hanteringen. Använd blanketten uppe i högra hörnet,
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 372
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 854
Hästhantering Jag har hamnat i en situation som gör mig väldigt uppgiven och vet jag inte vad jag ska ta mig till. Min häst står i ett underbart...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
16 842
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 097

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp