Vad gillar era hundar för konstiga saker att äta?

D

DancingFox

Vad tycker era hundar om att äta utöver vanlig hundmat? :smirk: ;) :d

Min mammas hund gillade morötter, ärter, bär, äpplen och andra grönsaker också. Bär och äpplen plockade hon även själv. Lustigkurran!!:love: :D

Min gamla hund (död nu) åt gärna gamla äppelskruttar som legat ute samt om någon slängt ifrån sig gammal hamburgare eller liknande som legat ett tag.:p :eek: :D
 
Sv: Vad gillar era hundar för konstiga saker att äta?

Min gillar kattbajs! :eek:
 
Sv: Vad gillar era hundar för konstiga saker att äta?

Douglas äter ALLT, utom vindruvor, svamp och oliver. Det konstigaste han har försökt äta är väl en fefferoni, han började tugga på den men jag tog ifrån honom den, vet inte om fefferoni är så jättenyttigt för hundar:D
 
Sv: Vad gillar era hundar för konstiga saker att äta?

Det glömde jag skriva på min gamla hund att hon också kunde få för sig att äta. :eek: Hon kunde även äta sönder mina trosor och byxor precis i grenen, dumskallen :eek:
 
Sv: Vad gillar era hundar för konstiga saker att äta?

Selma är helt gaalen i banan. Hon gillar alla andra frukter och grönsaker också, förutom isbergssallad. Vitkål är gott.

Förra veckan klättrade hon upp på ett soffbord och åt socker. Det gick tydligen ner det också :D

Körsbär är också gott.
 
Sv: Vad gillar era hundar för konstiga saker att äta?

Midas äter allt...Frukt, grönsaker, soppor, svamp mm. Det enda han inte äter/dricker är coca cola och djungelvrål :)

Sen skulle han gärna äta diverse äckliga saker under promenad om han fick.. Han har försökt svälja en råtta, en död kråka, ett mögligt skrovmål och fiskrester :eek:
 
Sv: Vad gillar era hundar för konstiga saker att äta?

Äpplen, gurka, sallad, banan, ostbågar (snodde ur en påse som låg på ett bord), bark, kottar m.m. :)
 
Sv: Vad gillar era hundar för konstiga saker att äta?

hundarna här hemma är ena riktiga gourmeter (stavas??).
kattbajs, hästbajs och all anan bajs fö den delen..huvudsaken ärväl att det luktar illa.. jag accepterar endast att de äter hästpluttar.. det är juh "bara" grönsaker..:D
morötter är gott, innan slank det ner en äppelskrutt.
när man äter ostbågar eller chips händer det juh att hundrna kan få smaka lite.. :angel: ( men inte alltid, det är lika onytigt för dem som det är för oss.. om inte värre)
lök, fphefferni och saltra saker håller jag dock bort.

roligaste var väl när frallan promt skulle ha i sej en skiva citron han hade fått med på en bit smörgås.. han lät mycket roligt.. "tugg tugg *smiirk* tug tug *göhhhh* tug tugg", den åkte i sopona..knasia vovve..

kan nog komma på fler saker senare.
 
Sv: Vad gillar era hundar för konstiga saker att äta?

Min labbe äter det mesta utom svarta sniglar och snus (han har smakat båda som valp och tyckte tydligen inte att det var gott) :D .

Han är helt galen i blåbär och smultron, finns det blåbär tillbringar han helst promenaderna med att gå med nosen i blåbärsriset och bara mumsa :eek: .

Hallonbåtar är en ny favorit, husse råkade tappa en på golvet förra helgen och nästa gång han tog upp en ur påsen skällde hunden och satt och slickade sig runt munnen, det var ju hans godis :rofl: . Äckliga saker som olika sorters bajs man hittar i skogen, döda fåglar, möss som katten tagit men lämnat och gamla matrester är ju också mumsigt ;) .
 
Sv: Vad gillar era hundar för konstiga saker att äta?

Gameltiken i huset är matfixerad... Hon äter ALLT som går att äta..
Jobbigt på ett sätt men praktiskt på ett annat.. ex vis när det är dags att få medicin.. Man bara slänger tabletten i luften så fångar hon den och sväljer den hel.... Mycket praktiskt på alla vis.

Förutom det så gillar alla våra hundar morötter... Bra tandmotion dessutom... Brukar skaffa riktigt stora tjocka morötter som de sen ligger och tuggar på. De funkar utmärkt som leksaker dessutom.:D

Ungtiken hon gillar apelsiner... Inte jätteovanligt kanske men lite udda...

Terriern är mycket kräsen... Men hon "kan döda" för cheezballs.... Hon är galen i det...

Taxhanen har inte visat någon speciell passion för något onormalt. Däremot så delar han gärna det jag äter... och då kan det vara vad som helst. Äter jag en frukt så äter han med om han får smaka från samma frukt. Får han en smakbit från en annan frukt av samma slag så ratar han.
 
Sv: Vad gillar era hundar för konstiga saker att äta?

allt som kan delas i tillräckligt små bitar för att sväljas. utom citron, det gillar han inte. och kaffe och snus luktar illa.
 
Sv: Vad gillar era hundar för konstiga saker att äta?

Kattbajs blandat med hö som hon glatt smaskar i sig när hon är i stallet:D . Några timmar senare brukar hon kräkas upp allt igen på mitt vardagsrummsgolv (om jag har tur och hinner dra bort henne från mattan/sängen/soffan)!
 
Sv: Vad gillar era hundar för konstiga saker att äta?

Mina två tikar äter i princip alla fruktere/grönsaker :P
Svärmors jaktlabrador älskar lök (gick och snodde från diskbänken)
Har hört om en rottis som älskar chilinötter
 
Sv: Vad gillar era hundar för konstiga saker att äta?

Döda nyfödda kaninungar nedgrävda i gödselstacken....mums!
 
Sv: Vad gillar era hundar för konstiga saker att äta?

Frukt och grönsaker. Som en tok. När han var yngre kunde han föredra en tallrik med grönsallad framför en tallrik med fläskfilé...

Äpplen är bra... dom kan agera bollar, OCH ätas! :bump:
 
Sv: Vad gillar era hundar för konstiga saker att äta?

*kl*

Birk gillar människobajs! :eek:

Dessa friluftsmännsikor som inte kan hålla tätt när de är ute i skogen, borde inte få finnas! :)
 
Sv: Vad gillar era hundar för konstiga saker att äta?

kl
Alla hundar vi haft har varit helt tokiga i mandariner. Hanhunden föräldrarna har nu älskar äpplen, farsan ger honom alltid skrottet så såfort man börjar äta ett sitter han där och dreglar floder *suck*
 
Sv: Vad gillar era hundar för konstiga saker att äta?

Min hund äter ALLT :D det är mycket lättare att skriva vad hon inte äter, typ snus.. det enda jag kommer på nu :rofl:
en gång åt hon upp ett cigarettpaket, det var väl inte en så bra ide kanske
 
Sv: Vad gillar era hundar för konstiga saker att äta?

mina brukar få morötter att knapra på ibland.
de gillar äpplen, päron, tiken gillar apelsin.. hanen är väl inte så jätte förtjust i det.. men bara för att inte tiken ska få hans bit så sväljer han den bara ^^
människobajs verkar vara mycket nyttigt.. iaf enligt dem :eek:
Minns en gång när jag va ute o gick i skogen.. hundarna är lösa och springer iväg o kommer tillbaka med nått i munnen..
(det är tiken som gör det) Jag mitt dumass ska ju promt in i munnen å få hon o spotta ut vad hon än har där. känner en mycket, o då menar jag MYCKET obehaglig "doft", luktar på fingrarna och :eek: (skulle vara behändigt med spysmajlis nu) jag gick o luktade bajs om fingrarna hela dagen :crazy:
Tror jag tömde en tvålburk (flytande) Men det gick inte bort.. tog tandkräm o smörjde in händerna med.. DÅ gick lukten bort.. iaf några timmar ..
Ja men de brukar äta allt möjligt iaf :)
"Det som inte smakar gott sväljs helt" det är mina vovvars motto :banana:
 
Sv: Vad gillar era hundar för konstiga saker att äta?

Valpis försökte nyss äta upp en TP-kontakt. :mad:
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 780
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
49 280
Hästvård Vill börja med att förbereda er på att det kommer bli många frågor i samma tråd, och troligen väldigt långt :p I alla fall, ska...
Svar
15
· Visningar
2 861
Senast: Trix
·
Övr. Hund Ja, jag ligger här sjuk och tänker att jag lika gärna kan skriva lite för att kanske få lite nya infallsvinklar eller ideer om vad som...
Svar
1
· Visningar
1 459
Senast: stintans
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Valet i USA
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp att välja ras
  • Tråden för spår
  • Min arga lilla hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp