Vad ger man en nära vän?

LindgrenV

Trådstartare
Jag brukar mest bara köpa julklappar till familjen och så har det varit i alla år. Men i år är det lite annorlunda. Det är ungefär ett år sedan jag började lära känna en person som numera är en nära vän till mig, hon ställer alltid upp och är väldigt uppskattad av mig. Vi är teammates (Smurfarna) och hittar på en del tillsammans. Jag vill verkligen ge en julklapp, men hon önskar sig ingenting och det är bara svårt. Därför funderar jag på att ändå hitta något bra att ge som kan betyda något, men som kanske inte är något man behöver eller rent av önskar sig. Tänk typ "vänskapshalsband" som man hade när man var liten!

Har ni någon idé?

Jag går under namnet "Mamma Mu" och hon "Kråkan", och under Tjurruset var vi lag Smurfarna.

Sv: Vad ger man en nära vän?

Just Mamma Mu och Kråkan fick mig att tänka på såna kaffemuggar med just de motiven.

Hmm.. Nu hittar jag dem inte bara för det :meh:

Kaffemuggar med Mamma Mu och Kråkan var en kul ide tycker jag!
Annars tycker jag om att ge bort "mysgrejer" som uppskattnings-present. Typ en fin body scrub, lotion/body butter, nagellack, badolja/salt, sån där doft till bastu, doftljus, nåt gott te kanske, massageolja och eventuellt "massagepresentkort" om man är duktig på att ge massage etc. Men det passar ju bara personer som uppskattar sånt förstås.

Jag ger mina vänner något vi kan göra tillsammans.
Gå på bio, hänga på badhusets relax, en flaska skumpa eller så :)

Jag har gett bort ett tunt guldarmband till en kär vän. En väldigt uppskattad present. Nu finns det ju även armband som man kan hänga på olika berlocker på. Kanske finns det någon med en liten smurf eller en fågel.

Hur som tror jag hon blir glad över att du tänkt på henne!

Mvh Miks

Just "mysgrejer" känns lite average och som man ger om man inte kommer på något annat (eller ja, jag har gjort så varje år i alla fall när jag fått brist på fantasi :p). Detta vill jag ju att det har lite tanke bakom.

Funderar på om jag ska göra en akvarellmålning av Mamma Mu och Kråkan att ge? Nånting jag gett av min egen energi i stället för av mina pengar liksom...?

Jag ger typ aldrig bort sånt, så för mig är det en "uppskattningsgrej" :p

Men något du gjort uppskattas säkert, det tycker jag iallafall var kul tänkt!

Akvarellmålningen låter som en superide :)
Visar att du vill ge henne något speciellt som anknyter till er :)

Akvarellmålningen låter som en toppenidé :)

Jag gav min bästa vän ett hemmagjort hundhalsband och en fin smyckeslåda som är som en bok.

Tycker som dom andra, kör på målningen!

En sak annars som jag faktiskt köpt till min nära vän i år är ett armband från Malmströms/Camilla där det är en del silverfärgad platta där det står "Angels exist, you're one of them" och så är det pärlor på resten av armbandet, fanns både med vita eller gråa pärlor och är väldigt fina! :)

jag brukar försöka ge antingen något man kan göra tillsammans, eller något "lyx" som personen kanske inte unnar sig själv men ändå uppskattar. I år ger jag min bästa vän ett svindyrt te - inget hon (eller jag :D) skulle köpa åt sig själv, men som jag ändå vet att hon vill ha :) jag upplever att ånga också uppskattar något man själv har lagt ner tid på - så målningen låter väl toppen! Jag fick ett år en teckning av min hund av en vän, kostade väl bara henne lite papper och kol, men uppskattades något enormt (speciellt eftersom jag är värdelös på allt vad teckning heter :D )

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 490
Senast: Farao
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 905
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 058
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 487
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama