Vad ger du för mat till dina pållar?

L

lemonadsaft

Jag ger hösilage, betfor, krafft grund, linfröolja samt mineraler. Vad har egentligen betfor för näringsinnehåll? God jul.. :cool:

Sv: Vad ger du för mat till dina pållar?

Betfor: 11,5 Mj 70 gr smbrp 8,6 Ca, 0,6 P och 1,1 Mg per kg.

Själv ger jag mina pållar hö, lucern, fosforbalans, biomag och mineral+.
//marti

På min betforsäck står det 11 Mj 5,7 % Smrp (alltså 57 g Smrp per kg foder).

Jag ger gammalpållen hö, lusernpellets, Hippo Alfa, Eggersmann Vital Senior müsli (gör bara slut på säcken), betfor och mineraler.

Nordisen får hö, Krafft Protein, betfor, mineraler samt pyttelite Hippo Alfa & müsli.

min äter havre, betfor och hestekraft (från typ danmark) och har aldrig vart finare/trevligare att rida och titta på...sen hö förståss

Jag ger Fibergi Bas, Vitlök - halva året, Vitafor Solid, Olja
Ska antagligen börja ge korn el havre för att få upp mer hull på valacken

Min lilla får:
8-12 kg hö. (fri tillgång ute)
1kg grund
½kg vetekli
1dl sojamjöl
1dl krafft miner vit
2msk aloe vera
+ en massa morötter, bröd och kiwi :banana:

Hösilage, havre, mineraler, betfor, valacken får även korn, luserpellets, olja, salt och foderjäst.

Höensilage 12-13 kg/dag
Fibergi elit 600 g/dag
Hippo Basic 350 g/dag (pluss en hundboll vi fyller halvt som hästen leker med)
Kokta linfrön cirka 1½ dl/dag ( i perioder)
E-vitamin (i perioder)
Nässelpulver ( i perioder)
1 msk matolja
Morötter i stavar

Det är min sköthäst, varmblod, 12 år, rids 3-5 ggr/vecka cirka 1-1½ timma/gång, väger cirka 600 kg, 163 cm hög.

Hon äter hösilage, betfor, Hippo alfa pellets, mineraler, soja, olja, kalk och morötter.

Vad för sorters foder menar du?
Isf ger jag som följer: Hö, Krafft Grund, Betfor, Hippo Multivitamin, Krafft mineraler, morötter och BioMag.

betfor, Krafft grov, mineraler, betfor, morötter, hö.

Jag ger hösilage (13 kg), halm (han står på spån så jag lägger in ca 1 kaka halm för sysselsättning), krafft grund (1-1,5 kg), nya krafft groov(0,5-1 kg), betfor (0,4-0,6 kg), salt (har ej saltsten då han äter upp den i ett nafs :) ), mineraler (80g), vitlök och glykosamin.

Han är ett trettonårigt halvblod på 13 år som tränas i dressyr (och rids i skogen). Han väger ca 550 kg och har lätt för att tappa hull. Hur mycket kraftfoder han får beror på hur mycket han rids (hur många gånger i veckan vi rider till ridhuset). Anledningen till att han inte får havre är att han blir "galen" av det, håller mig därför till kraffts produkter som funkar bra på honom.

Mina får analyserat hö och Dynavena Activ '100.

Och betforen har du redan fått svar på, ja...

Magic (-01, sv. halvblod, i träning/tävlas) äter krafft grund, betfor, hösilage, krafft miner röd.
Mygel (-95, arab, i träning/tävlas) äter krafft groov, spillers cool mix, msm, djävulsklo, krafft miner röd.

//Magda

Min ponny, f-93 får :
Hö, hel havre, betfor, miner (i pelletsform) och jäst.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
995
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
572
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 675
Senast: Fazeem
·
Foder & Strö Ja, behöver ge tillskott för Zink och Kopper. Har gett från Krafft och Trikem, det har funkat super bra. Bytte sen till ForagePlus och...
Svar
14
· Visningar
1 929
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama