Vad ge vid extra energi?

Sv: Vad ge vid extra energi?

Krossad eller hel spelar ingen som helst roll för omsättningen i kroppen.
 
Sv: Vad ge vid extra energi?

En del upplever det som om hästen blir lugnare på krossad havre än hel, finns inga bevis på detta men många upplever det så.
 
Sv: Vad ge vid extra energi?

Ja, alltså placeboeffekt.
Fast å andra sidan är ju placeboeffekten att räkna med...
 
Sv: Vad ge vid extra energi?

Eftersom ingen vet vad som gör vissa hästar knäppa av havre så vet man förstås heller inte om krossning påverkar. Vi har en häst som blir hispig av hel havre men inte om den är bötlagd.
PL
 
Sv: Vad ge vid extra energi?

Intressant. Jag trodde det var relativt klargjort att krossning inte inverkar.

Vad har du själv för teorier om blötlagd havre?
 
Sv: Vad ge vid extra energi?

Bara inse att jag inte kan förklara.
Krossning skulle kunna vara lättare att förklara eftersom man öppnar hela kärnan för luftens påverkan men så länge man inte vet vad som skulle påverkas så kan man bara spekulera.
PL
 
Sv: Vad ge vid extra energi?

Jag vet, jag var ute efter dina spekulationer... Inga sådana du vill yttra här?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 597
Senast: Fazeem
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 523
Senast: Habina
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 299
Senast: Castellini
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 932

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp