vad ge för snabbväxande man/svans?

Sv: vad ge för snabbväxande man/svans?

Jo, kom på en sak som jag anväder till min häst också... ringblommeolja på kallpressad extra virgin olivolja. Får hon sår eller skrubbar av manen/svansen så smörjer jag med oljan så växer päls och man ut på ett naffs igen. Funkar verkligen super. Det är bra mot klådan med.

vart finns det att köpa?

Är det DET som är tricket?

Dina pållar är ju verkligen hårfagra menar jag :D
*Älskar speciellt Isafolds man...*

Ger du B-vitamin året om då?

Jag ger min bara vid pälssättning/fällning och märker att han blir piggare av det. Men kanske skulle man ge det året om om det nu är bra för man/svans/päls?

Lägger de på sig lätt av linfröoljan?
Jag har funderat på att prova det om det inte är alldeles för dyrt, bara för att se om det blir bättre eller ej, men vill inte att han skall bli mer tjockis än han är :p

Min häst har eksemtendens, täcker honom därför och smörjer.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
482
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 709
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 018
Senast: Bison
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 146

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka