Vad går att sälja?

Nebraska

Trådstartare
Funderar på om jag ska betäcka min märr i år eller inte.
Ska jag så ska i alla fall avkomman säljas.
Vad ska man betäcka med för att det ska finnas någon efterfrågan?
Max 30".

Sv: Vad går att sälja?

Max 30".

Mycket bra fråga:confused:
Har frågat mig samma sak några gånger själv.
Hingstar runt 30" som folk vill köpa också Egon lavec kanske gillar honom skarpt.
Annars måste det finnas en hel del nya hingstar som kom in i Svensk avel i år.
Vad är det för stamm på stoet?

Mycket bra fråga:confused:
Har frågat mig samma sak några gånger själv.
Hingstar runt 30" som folk vill köpa också Egon lavec kanske gillar honom skarpt.
Annars måste det finnas en hel del nya hingstar som kom in i Svensk avel i år.
Vad är det för stamm på stoet?

Egon var iaf inget attraktiv på Kriterie auktionen -08....

Tyvärr är det ju lågkonjunktur nu och jag skulle tro att det är omöjligt att sälja efter en "medelhingst"
Men om jag skulle tippa så ligger väl Gigant Neo bra till på avkommestatisktiken för treåringar ( vet dock ínte vad han kostar)
Sugar Trader ?

Jag har inte räknat att göra någon förtjänst,men få tillräckligt så man går runt.Sen får man hoppas på uppfödarpengar.

Nej i dagsläget får man vara glad om nån övht vill köpa häst...men vad tror du om Sugar Trader ?
Första kullen 3 år i år.

Jag har funderat på honom med. Men det är ju en chansning. Vill ju till då att treåringarna går bra.

Nebraska
*tio*

Zuit suit? Jag skulle ta någon hingst som är ny för i år som inte har några avkommor som startar fören "din" kommer starta då är det alltid lite mera intressant när ingen vet något om dom eller har massa förutfattade meningar om dom. :idea:

Max 30".
Mest "BLUP" får du om du väljer From Above. Ökade sitt redan tidigare höga BLUP till 132 efter första treåringskullen. Fick bra betalt för sina första kullar. (Tror något sämre i år, men vem fick inte det?) Jag skulle tro att hans avkommor har möjlighet att klara sig på auktionerna framöver. Totalpris 28.000 kr, tycker jag känns prisvärt och en god möjlighet att få tillbaka insatsen.

Sugar Trader har någon/några redan nämnt. Tvååringarna har börjat bra och det ser i dagsläget mycket lovande ut. Svårt att sia om utvecklingen, men just nu är den god. 21.000 kr känns som att det kan vara värt att satsa på.

Mythical Lindy har jag ingen koll på, om jag ska vara ärlig. Däremot är det väl spontant den av de nya hingstarna för 30.000 kr och mindre som känns mest spännande. En chansning, naturligtvis.

Vet inte vad marknaden säger om Korean, men jag tycker han visar fina resultat. Vill man satsa på en fransman och fryst, så får man en bra hingst för 28.000 kr.

Olimede gillar jag skarpt, men det känns inte som att han är het på svenska marknaden. Kostar 26.000 kr.

Beror också vilken typ av märr som avses, men detta var mina generella tankar. Lycka till!

Liknande trådar

Hemmet Som rubriken lyder, måste köpa ny men det finns för mycket att välja på 😅 Finns det några egenskaper som ni inte vill vara utan, eller...
Svar
9
· Visningar
302
Senast: Happimess
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 172
Hästvård Jag funderar på att byta försäkringsbolag men hur blir det med dolda fel då? " Efterskydd för dolda fel om du säljer en häst som är...
Svar
3
· Visningar
531

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka