Vad gäller ang. sadel på tävling?

Pettsson

Trådstartare
Jag borde veta detta, jag veeeet, men det gör jag inte. Äntligen är det min tur att komma in på tävlingsbanorna efter många års slit av träning åt andra. Nu är det jag och min egna pålles tur.

Tittar nu runt efter en dressyrsadel och har hittat en jag verkligen vill ha, se bild.

http://osterbo-hastgard.se/shop/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=24&category_id=33&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=26

Nu är frågan; är dessa utanpåliggande knästöd godkända i såväl lägre som högre klasser?

Sv: Vad gäller ang. sadel på tävling?

så man får absolut inte rida i tex westernsadel eller i ngn spansk sadel då?:crazy:

Jag citerar TR:
"Sadeln skall vara av engelsk typ, försedd med stigläder, stigbyglar och sadelgjord"

ok hade jag inte en aning om. (har ju bara engelska typerna hemma;))

Liknande trådar

Trav Jag är på jakt efter en träningssele med en bred däckel. Hästen i fråga är en relativt bred kallblodstravare med normalstor manke. Jag...
Svar
5
· Visningar
2 572
Senast: via
·
Fälttävlan precis som rubriken säger.. råkade ropa in ett par sånna här på tradera just för 157:- hon hade köpt dom för 1200:- dom är sprillans nya...
Svar
4
· Visningar
3 199
Senast: MaRomer
·
Utrustning Har varit supernöjd med Amigo Insulator 150 g men hästen är lite väl hårdhänt så hade velat ha ett i princip likadant fast med lite...
Svar
14
· Visningar
2 819
Utrustning precis som rubriken säger.. råkade ropa in ett par sånna här på tradera just för 157:- kostar över 1000:- annars. tänkte ifall nån...
Svar
3
· Visningar
1 097
Senast: NightRain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix