Vad för skydd är detta?

Sv: Vad för skydd är detta?

Efter att ha bläddrat i lite gamla kataloger märker jag att det verkar ha funnits flera tillverkare av de där skydden.

Benskydd från Gera, ur katalog från 1992
IMG_0001.jpg

Mina nya geraskydd bilden tagen maj 1984
21838273.jpg

En del av dom övriga skydd jag har och använder regelbundet, dom flesta är Gera
28958072.jpg

28958071.jpg

Det är den underbaraste typen av skydd man kan ha när det är lerigt och dant ute. Bara ta av och spola och hänga och använda dom igen nästa dag..... År ut och år in....

:love: :love: :love: :love:

Skydden på din bild är av märket DMS, men det har du väl redan sett antar jag... :D

Andra märken är Bee-My-Horse, Hööks, Olympic, Merkel, Wembley m.m.

De sista Eskadronskydden, de har ju kommit i en ny version! Just med den där insidan.

DMS

Så vadå, är det föregångaren till de andra märkena du rabblar upp. Haha:o jag är så lost på detta.

btw brukar du ju vara bra på gamla saker så du kanske kan berätta :D

Haha de från three horses hade jag för kanske 8 år sedan på min dåvarande foderhäst xD

Såna var det längesedan jag såg. 80-tal.
Minns att de var lätta att hålla rena. Personligen föredrar jag läderskydd, men de här var populära bland hoppryttare minns jag.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
840
Senast: Fiorano
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
19 211
Senast: MML
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 389
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 934
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar