Vad för skydd är detta?

C

Cronis

Hitta lite äldre hästrutrustning hemma, bla dessa (se länk) och minns att en häst på ridskolan hade sådana för måånga årsedan.
Men nu har jag inte sett dessa skydd sedan dess.

Vad är det för skydd, å är det skillnad på fram resp. bak skydd?
Någon som har sina kvar? (bilder)
Erfarenheter?

Tell me :p

Klicka här :D

Sv: Vad för skydd är detta?

*Känner igen* ;)

Hade en foderhäst som fick såna med...strykkappor, korta bak. Attan så plastiga och hästen ifråga fick skav av insidan så fort hon blev lite svettig. Lätta att hålla rena annars ...

Hahaha! Såna där har vi hemma, från mammas gamla häst för många år sen :p
Har aldrig provat dom på någon häst men jag antar att det är framskydd iallafall? ;)

Det är senskydd. Inte helt omöjligt från kännt märke. Faktiskt bra för de är lätta att hålla rena. Högsta mode för typ 15 år sedan.

Senskydd fatta jag :p

15 år, gud va tiden går haha.
Hästen på ridskolan hade vinröda fram, å dom va sååå fräsiga. De andra lektionshästarna hade vanliga senskydd alla RT. Men hon hade dessa.
Som du säger älgen, toppmode. Haha.
Nu vet i tusan, men lätta att hålla rena iaf. Ren plast :)

Haha, W. germany tyder väl på att de är några år gamla :angel:

Vi kommer säkert garva gott åt allt bling.bling och blaffiga loggor också om 15 år:rofl:

Haha ja säkert :D
Tur jag är rätt diskret med allt sånt där... Bara mina stallkamrater (westernhobbyryttare) som skrattar åt mig, å kallar min häst för bög-hästen när jag kommer med mina grejer...
Vadå, jag har ju ludd å sånt. DET är viktigt :angel:

Efter att ha bläddrat i lite gamla kataloger märker jag att det verkar ha funnits flera tillverkare av de där skydden.

Benskydd från Gera, ur katalog från 1992
IMG_0001.jpg

Hampa, ur katalog från 1992
IMG_0002.jpg

Three Horses, ur katalog från ca 1995
IMG_0003.jpg

Hihi, ett par såna där nr 8 på din sista bild har jag i ponnystorlek och tänkte ha på min welsh när hon går treårs till hösten.... ni menar att det är en dålig idé?

:p

det som jag tycker det mycket intressant är att bakskydden är sånna korta senskydd som är superpopulära nu men det är ju nygamalt mode =)

Hihi, men detta är en Simberg-ponny (kommer dock vara dräktig med Bostorp-dito förhoppningsvis) :)

Liknande trådar

Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
840
Senast: Fiorano
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
19 211
Senast: MML
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 389
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 934
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar