vad för sadel

sweep

Trådstartare
skulle ni lägga på den här ryggen?

17814104.jpg

17814105.jpg

Köpte ny sadel förra året men den ligger inge bra längre och vi behöver nått nytt.
Har just nu en cliff barnsby allround/hopp sadel på honom men det r ju lite enklare med dressyrjobbet om man har en dressyrsadel. :).

Så ge tips på massa olika sadlar så kanske jag hittar någon tillslut.

helkroppsbilder
http://archive9.pixbox.se/arkivet/synligt_24/18010000-18019999/640x480/18010124.jpg
http://archive11.pixbox.se/arkivet/synligt_25/18650000-18659999/640x480/18656445.jpg

Sv: vad för sadel

ja det är ju ett alternativ men vill kunna kolla o välja bland lite flera.. så därför vill jag ha lite tips

hon (?) har ju ganska rak rygg, provat med en wintec? brukar ligga ganska bra på raka ryggar, dessutom bra pris och sköna enligt mig:D

Jag skulle prova en olympic Jessica på den ryggen, den sadeln passar raka ryggar plus att den har cut back för större mankfrihet,
vi hade en på ponnyn, en bra sadel till ett bra pris, kolla in beg. marknaden. Lycka till;)

Ponnyn jag rider är ganska rak i ryggen vi har en Morris & Nolan på honom

Han =)

får prova nån wintec och se men jag är inte så förtjust i dom själv men dom har kanske ändrat dom lite (ridit i gamla modeller)

ingen mer som har tips på sadel eller är det bara dessa 4 som kan passa på min häst?

fast wintec är ju ganska svängd (500 serien, billigare modellen) men wintec isabell kan du ju prova!

albion legend?
eller crown jessica?

nu har jag testat lite sadlar och har 3 hemma på prov.
en passade inte alls så den har jag inte brytt mig om att ta kort på.
men dessa två ligger bättre.
lemetexen tycker jag är lite smal men den kanske blir annorlunda om jag sitter i den på hästen (inte fått testat det än)
crownen tycker jag sitter mycket bättre.

http://www.pixbox.se/alb_show_id769024_page0.html

hon (?) har ju ganska rak rygg, provat med en wintec? brukar ligga ganska bra på raka ryggar, dessutom bra pris och sköna enligt mig:D

Håller med. Ryggen ser relativt rak ut. Har en Isabell Werth Wintec till min häst som är rak över ryggen.
Lycka till! :)
Må gott

jag får in 2½ fingrar när jag sitter i crownen så en bredare bom borde ju ligga för lågt?

Liknande trådar

Utrustning Har en treåring under inridning och har som säkert många andra det delikata problemet att jag hittar inget vettigt att lägga på hans...
Svar
9
· Visningar
1 748
Senast: oki
·
Utrustning Hittade denna sadeln hos grannen och blev lite fundersam om vad det är för sadel eller om det bara är nån gammal märkeslös. Hittade inga...
Svar
9
· Visningar
2 525
Senast: palle
·
Utrustning hade tidigare en tråd där kära buke fick mig att byta sadel :D bästa som hänt mig i ridningen då hästen gick super mycket bättre och...
Svar
7
· Visningar
1 158
Senast: Buck
·
Utrustning Jag har en korkad fråga till er sadelfantaster där ute :p Jag har lite svårt att avgöra om den här sadeln (nederst på bilden) är en...
Svar
7
· Visningar
1 357
Senast: Nattens_Dotter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix