Vad för leksaker?????

L

liljekonvall

Min hund är en "mördarhund":crazy:Nja,inte riktigt så hemskt är det men det här med leksaker.Vad ger ni era hundar att leka med?Jag har testat tennisbollar(tre delar),två mjukdjur(vadd o tyg överallt)!!!!,hårt gummiben(50 småbitar säkert)STORA repleksaker(trådar överallt)Hård gummikrokodil(bara damm kvar)frisbee(småtugg)Kartonger(700:angel:delar)Nylonleksak med hårt gummi inuti(köpt idag o bara ett litet hål i än:angel:) Hårda bollar av plast(inget roligt!!!!) Finns det leksaker (o vad i sådana fall) som håller.Hon är en schäfer/labrador/golden korsning som tack o lov varken fått förstoppning eller skadat sig än.Möblerna har klarat sig utom en lite lurvig matta som är konstigt kal på flera ställen......:confused::confused::smirk:

Sv: Vad för leksaker?????

haha! känner igen det där! men jag har get upp på leksaker nu,
jag ger bara vanliga ben. leksakerna åker fram under träning och lek med mej...

men min nöjer sig med sina ben och tycker det är skit
kul att springa omkring och kasta och gömma dom..

dock har jag köpt ett plast ben med någon vanilj lukt,
det har han inte lyckats förstöra, men han tycker inte det är så kul..

:bump:

Tyvärr kan jag inte ge så mycket ben då jag har en hund till hemma o det blir värsta slagsmålen..Spelar ingen roll om de får 10 ben så ska "min darling"(den andra är min sambos)ha det ben den andre tuggar på.Jag får ha dem i olika rum när jag ger dem ben o verkligen passa dem.:crazy:

okej, men leksakerna då? blir det ingen konkurans om dom då?

det finns ju såna här hård gummi bollar, har du provat dom?

Ben ska du kunna ge dem, diciplin är ordet!:)

Här hemma används vedträn till vår "mördarhund" på sommaren.:D
När det inte är lika attraktivt att vara ute, tuggas det tuggben i mängder. :crazy:
Vedträna verkar även uppskattas av våra små pinschrar, konstigt nog.
Knäppa hundar..
Men det tar lång tid att "död" och de får slita lite och jobba för mödan.
Det värsta är faktiskt, nu när vi eldar inne, så kan de inte riktigt låta bli vedtrave högen jämte öppna spisen alla gånger. Så man kan få städa flisor ur soffan då och då.
(under hösten, får vi slakt rester från älg och rådjur, och det tuggas ute! Blis sliskigt och kladdigt överallt annars.)

Sen har "mördarhunden" (hehe låter så roligt om man känner honom, ska han döda en genom att slicka ihäl en?) Crossdäck att tugga på!

Leksakerna funkar ganska bra.Den äldre tiken vill igentligen inte ha bråk utan släpper snällt om "mördarhunden":devil:kommer men hon ger sig inte om det är mat/ben inblandat.Vedträd kanske funkar men blir det inte hemskt skräpigt????Hon mördar pinnar när vi är ute o de mals ner ganska fort. Du skrev diciplin.Kan du ge mig något tips på hur jag ska göra? Hade inne en annan tråd här om ungefär samma sak o fick tipset att vara riktigt hård mot henne bara hon tittade på den andre.Tyvärr funkar det ju inte att passa på dem HELA tiden.Mördarhunden(stackars älskling som blir kallad det...:rofl:)Är ju nu 9 månader o är både lite mopsig,lekfull o ögontjänare...:o

Hur man ska träna dem är mycket individuellt..
Det tipset du fått är mycket bra, men du måste ha tålamod att vänta ut henne att lära sig att det inte är lönt.. Och det kan ta tid, men det är det värt!:)
JO, träpinnar och dyl blir flisigt, därför får de endast tugga det ute.
Men mycket uppskattat.
Mina mördarhundar är, ja, en bastard och en pitbull. :)

Det brukar finnas stora rökta ben på lantmännen som är tugg motståndiga, testa dem? Mina hundar tuggar av det goda, sen används dem som kastleksaker... :crazy: Inte roligt när någon annan hund får dem i huvudet fem meter bort!:crazy: Så då kastas dem... Och då är det ändå mycket "ben" kvar.

Jo det är säkert riktigt att det krävs tålamod till tusen.Jag får helt enkelt ta till mig o göra ett långvarigt försök:smirk: med de små busarna.Jag blev ganska ordentligt biten i vaden för ett par veckor sedan då jag delade dem pga ben så jag har nog legat lite lågt på det just nu......Jag känner igen situationen med att kasta leksaker:rofl:.Den stackars gamla hunden har fått en o annan smäll när den andra ruskar o sliter i sina saker:bump:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka