Vad för hingstar?

A

Ancor

Tjuvstartar lite, det är ju ett tag kvar till betäckningssäsongen, men,men.....

Vad är det för blivande fäder till era små fölisar 2006?

Och vad kommer det för föl 2005?

Någon som vet ca pris på att betäcka med Corlando? (ren nyfikenhet och en stor parantes) :D

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad för hingstar?

Först ut! ;)

Jag ska nog prova Summertime om jag hittar en station hyffsat nära som är vana att hantera fryst sperma (fick inte fråga här i forumet vilka som gör detta så det passar jag mig för :crazy: )

Om det inte blir Summertime så blir det Hertug. Jag är jättesugen på flera olika hingstar, men jag kör på "trakehner spåret"...

Om du menar Corland/Corlando så är det 3000 för språng och 10 000 90 dgr.. annars hittade jag en distanshäst :confused: som heter Corlando och kostar 4000;- :confused:

Kolla här om det är den första Corlando du menar :)

Acapulco Gold-stoet betäcks om med Nobel.

Hennes dotter e. Irco Mena betäcks eventuellt, och i så fall kanske det blir Camaro M.

Sedan har vi favoritstoet kvar, jag blev jättenöjd med årets föl e. Nobel, men är också sugen på att lägga French Buffet xx på henne. Så jag får fundera ett tag till. :)

Min Ceylon-dotter ska till Feliciano!

Är också väldigt intresserad av Nostradamus, så det blir nog han året efter!

Det blir förhoppningsvis ett föl e. For Feeling redan i slutet av februari, så det är ju inte så långt kvar. Stoet är e. Concorde och jag vet inte riktigt vad det bli för hingst som hon ska betäckas om med. Eklunda har ju många fina, Cobra till exempel...

Hej !

2005 så blir det ( förhoppningsvis ):
1 st. Silvano - Falkland ( Wanderer - Pik König )
1 st. Landor S - Cortez
1 st. Royal Diamond - Lauries Crusador xx. Inte mitt sto utan har endast tingat fölungen.

2006

så går Laurin stoet till Cortez
Falkland stoet vet jag inte.
Cortez stoet antagligen tillbaka till Landor.

Hälsningar Helen
www.stalltortuna.com

Welsh Cob-ston

Sto 1. Gwyneth e: Derwen Tennessee Express - Derwen Quartz, inte dräktig i år. :(

Sto 2. Summer e: Derwen Quartz - Derwen Quartz. Väntar föl med Derwen Grand Surprise. fölar mars/april :)

Båda två skall betäckas med Tyrrestrup´s Highlight (e: Derwen Grand Surprise - Derwen Two Rivers) :banana:

Mitt bidrag till ponnyaveln!

Vet inte om jag skall ta ett föl till på min häst nästa år eller inte men om jag gör det blir det chapman 757 eller French buffet xx om han finns kvar i sverge eller om det finns frusen efter honom.

Lycka till med era val.

Mitt Stanford-sto är dräktig med Quite-Easy, beräknad fölning 8 april. Funderar på att betäcka henne med danska Carson Ask (Är det någon som vet något om honom?) eller någon annan högställd hopphingst, Casir Ask?

Mitt sto fölar inte förrän i början av juli, vilket jag tycker är lite sent (köpte henne dräktig i somras), så jag har inte bestämt mig för om jag ska betäcka om eller inte ännu. Samtidigt är jag väldigt inne på Bernstein och han blir ju inte yngre...så av den anledningen vet jag inte om jag vågar vänta till våren 2006! Jag har ju ett tag till på mig att bestämma mig i alla fall.

OM det skulle vara så att stoet kastar så betäcker jag ju om redan till våren (maj-juni). Och då ligger som sagt Bernstein ruskigt bra till. Som sagt, vi får se!

Mitt sto e. Ramiro Z väntar förhoppningsvis föl i slutet av mars e. For Feeling :love:

Och kommer antagligen att åka till Hold up Premier eller Carson Ask 2005 :angel:

OM, det blir så att jag betäcker så blir det Bourbon igen, eftersom att hon resorberade med honom i år. Andra som ligger nära till hands är Corrado WL. Vill ha linjeaveln på Dragon där. Kan bli hur bra som helst. En annan stjärna som har trillat ner nu och det rejält är Don Frderico. Sicken hingst.

Ja ja vi får se.

väntar föl 12e juni 2005, Sto e: Czempin xx-betäckt med Jugueton Mac

Mitt Maginisto blev lu TILL SIST dräktigt :bow: :bow: med For Feeling, fölar i slutet av juni.
Fullblodsstoet är dräktigt med min egen guldklimp :o (hbl, ser faktiskt MKT fram emot att få se avkomman).
Shettisstona (2 av dem) är betäckta med min egen hingst Zeb - alltså den godkända SHETLANDShingsten Zeb, som är svart...

Halvblodet står över betäckning i sommar, eftersom det blir så sent, behöver ju ha lite krångelmarginal med henne... :crazy:
Fullblodet KANSKE betäcks om, eventuellt "på beställning" av en kompis som vill ha en avkomma.
Vet inte riktigt vad jag ska betäcka shettisstona med nästa år, ej heller vilka som ska betäckas. Men det blir nog inte min Zeb utan nån annan hingst i så fall. Zeb passar inte så bra till dem egentligen, tyvärr...

hej

mitt sto fölar 15 april dräktig m sir schölling
vet inte om jag skall betäcka om henne

men om det blir bra föl å det är kul m helssyskon så fundrar jag på att använda honom igen

Carte dor ligger bra till just nu, men jag kommer garanterat att ha ändrat mig en 20-30 gånger sisådär till dess... :D

Jag ska också betäcka med French Buffet** till våren om det blir någon betäckningen öht

Fager: Enligt uppgift ska FB stanna i Sverige..

Ja, hm, jag vet ju hur velig jag brukar vara, men just nu går tankegångarna så här:

1. e Cortez - Gaston - Jarramas, går förmodligen till Landlord beroende på pris (det blir ju fryst då), alt 2 Lasandos.

2. e 88 Keys - Ciceron - Drabant går till Lasandos el Carte D'or. Har också i tanke nån annat av golden-crossen Landgraf - Corde, t ex Casir Ask.

Men som sagt, det hinner nog svänga många gånger innan april :D. Ingen av dem är dräktig i år, däremot kommer jag att få två varmblodsbebisar eftersom marthas båda fölston står hos mig i vinter. En e The Bad Boy, en e martas guldklimp Tenacious (stavas det så...?).

Welshstoet e.Revel Shampagne fölar e. Carolinas Foxglove, hon ska inte betäckas om, då hon börjar bli till åren...
Vårt holländska b-ponny sto ska betäckas med ridponny, har inte bestämt mej än, men det lutar åt Veronas Bo-Gi.

//Tuttiboo

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 664
Senast: Karro-Lina
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 382
Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
677
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
995
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka