Vad för hingstar?

Sv: Vad för hingstar?

Du måste absolut meddela vad det blir av den avkomman. Tyckte Sir Schölling var underbar men skulle inte betäcka i år.

Om det blir betäckning 2005 så lutar jag åt Don Laurie eller Paradiesvogel men helst ska ju damen i fråga (e. Nostradamus - Chapman) tävlas så vi får se hur mycket det drar i föltarmen :p

Senast ändrad:

Nästa år kommer fem små russbäbisar om det inte händer något på vägen...

Piaff 2901, -85 e Pågen 208 - Rebecka 2621 / Rajman 232 är dräktig med Allgunnens Yes 560.
Ragusa 3663, -93 e Ripadals Jecell 382 - Ripadals Rebusita 2537 / Rebus 224. Dräktig med Allgunnens Yes 560.
Skorveluva Nanna, -92 e Briljant 322 - Ballerina 2765 / Barocko 296. Dräktig med Allgunnens Yes 560.

Dilissabess 4238, -00 e Helios 373 - Dinny Bess 2578 / Sverker 249
är dräktig med Lustig 561.

Samba 3929, -97 e. Kasper 370 - Imba 3194 / Okej 303
är dräktig med Rasputin 449.

Nästa år betäcks Piretta e. Orusst 433 som i år ej blev dräktig och av de ston som fölar 2005 betäcks följande troligtvis om... Piaff, Samba, Ragusa och Nanna.

självfallet skall jag det.

Å han är helt undebar, vilket temperament

till våren blir det två bäbisar:

cassini II - coleur - cambridge
contendro I - cagliostro - midas

vi skall nog bara seminera cagliostro-stoet nästa år, och då är det cassini II som gäller.

Jag har ett par kallblodstravarston.

Trollfuxa, är dräktig med Qvadrigo, fölar förhoppningsvis i maj. Kommer mest troligt inte betäckas om 2005.

Om Stella är kvar och mår ok i kroppen och veterinären anser att det kan vara vettigt att betäcka, så kommer jag betäcka henne - kanske mot all logik, under all kritik... Betäcker isåfall mest troligt med lusitano-hingsten Relincho.

Har ett sto e: Anart - Ganesco som jag har bokat Irco Mena till nästa år, men är ej helt hundra på att det blir honom :confused:
Hade en avkomma till honom -01, men han fick tyvärr bogen söndersparkad som 2-åring och blev tvungen att avlivas. En underbar häst, så jag är helt klart sugen på ett helsyskon :love:
Min tränare, och Flyinge tycker dock även att en gångartshingst kan vara aktuellt då hon har en hel del dressyrblod i sig (Gaspari mm) .
Jaja, hon ska ju inte föla förrän i juni, så jag kan ju fundera ett tag till :p ;)

Nu är hon dräktig med en arabhingst, Diesel ox :d . Det är stoets förra ägare som har beställt den bebisen :)

I år har jag låtit betäcka bägge stona med Elit-hingsten Wessel van de Amstelhof.

Stona är e. Jolly Roger of Marshwood - Roy van Bunswaard och Oberon van Stal Volmoed - Highlander van Bunswaard så även dessa föl kommer att vara linjeavlade.

2005 kommer vi betäcka samma ston med vår egen nygodkända hingst Stjernens Epus. :love:

Vi väntar föl i april efter For Feeling. Det fölet är tänkt att visa mitt stos avelsduglighet, men jag tror jag kommer att ta ett till för att få lite urval - såvida årets föl inte blir en "totalflopp" :smirk:

Om jag nu skulle betäcka igen 2005, så tror jag det blir Almoretto :d

Vi har fyra ston dräktiga:
Classy Crescent - Am.Quarter med palominon Jacs Deduction
Shia - welsh med Colnevalley Rasgall RWC 5 :love:
Golden Saffron och Lara Rose - new forest med Thor RNF 152.
Första fölningen är redan i mars.

Det blir glest med ombetäckningar, det är fullt i stallen! :angel:
Cobstoet Black Jewel e.Parvadean Reaction ska nog betäckas med Rasgall iallafall :)

Fast det är långt till juni - mycket hinner ändras...

Mitt hannoveraner sto ( Andric-Abzats-Abglanz) skall föla i April 2005, hon är dräktig med AERLINE H 949. Fölet blir till salu...om någon är mera intresserad..

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 664
Senast: Karro-Lina
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 382
Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
677
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
995
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka